Noteikumi jāievēro visiem 6

Ceļu policijas inspektori Gulbenes ielās kontrolēs gan autovadītājus, gan gājējus
Pēc reģionālās policijas reformas ceļu policijas inspektori tagad strādā reģiona vadības pakļautībā, taču cilvēku, kas kontrolē kārtību uz ielām un ceļiem Gulbenes novadā, nav kļuvis mazāk.

Vidzemes reģiona policijas pārvaldes kārtības policijas biroja patruļpolicijas nodaļas satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Gunārs Pusts norāda, ka satiksmes uzraudzības rotā ir 9 darbinieki, iepriekš ir bijuši 10.

 

"Iepriekš bija gan priekšnieks, gan vietnieks, gan arī inspektors, kas nodarbojas ar administratīvo praksi, un uz ceļa strādāja 7 jaunākie inspektori. Tagad tāpat uz ceļa strādā 7 jaunākie inspektori un viens cilvēks palīdz man darbā ar administratīvo praksi. Ir izveidota arī patruļpolicijas rota, un nepieciešamības gadījumā mēs varam lūgt arī viņu palīdzību. Ja vien mums būs vairāk degvielas, ko reģiona vadība sola, mēs vairāk brauksim patrulēt arī pa visu novada teritoriju," sola G.Pusts.

 

Atklājas nepilnības

Centrālās ielas Gulbenē ir sakārtotas, taču laikraksts vēlējās noskaidrot, cik veiksmīgi satiksmes dalībnieki tagad tiek galā ar dažādajiem jauninājumiem.

 

G.Pusts piekrīt, ka vizuāli, protams, pilsēta šobrīd izskatās skaisti, taču cits jautājums ir, cik praktiski ir visi šie uzlabojumi.

 

"Izbraucot pilsētu, vietām atklājas dažādas nepilnības. Daudzās vietās ir sazīmētas nepārtrauktās baltās līnijas un, nepārkāpjot noteikumus, nemaz nevar veikt manevrus. Es uzskatu, ka vajadzēja padomāt arī par ielu platumu, jo ielas ir domātas, lai pa tām varētu pārvietoties transportlīdzekļi. Nedomāju, ka mašīnu paliks īpaši mazāk - kaut kad jau atkal sāksies ekonomiskā izaugsme, taču ar dažādajām drošības saliņām daudzviet ir krietni samazināts stāvvietu skaits. Lieliem pārbūves darbiem, protams, naudas vairs nebūs, taču marķējumu kādreiz var arī pārkrāsot, un cerams, ka ieteikumi tiks ņemti vērā," saka G.Pusts.

 

Viņš piebilst, ka būtu vēlams, lai brīžos, kad luksofori nav ieslēgti darba režīmā, tajos degtu dzeltenais mirgojošais signāls, citādi rodas pretrunas par gājēju pārejām.

 

"Cilvēki negrib saprast - ja ir horizontālais apzīmējums, bet luksofors nedarbojas, kaut arī nav ceļazīmes, gājēji ir jālaiž," skaidro G.Pusts.

 

Viņš uzskata, ka pilnā režīmā luksofori varētu strādāt no pulksten 7.00 līdz 9.00 un no 16.00 līdz 18.00, pārējā laikā - dzeltenajā mirgojošajā režīmā.

 

"Pie intensīvas kustības luksofors satiksmi saskalda, taču pie nelielas satiksmes intensitātes tas bremzē satiksmi," secina vecākais inspektors.

 

Pāreju ir pietiekami daudz

Gājēju pāreju tagad ir daudz, un tās ir jāievēro.

 

"Uzmanību pievērsīsim gājējiem un tam, kā viņi ievēro satiksmes noteikumus. Uzreiz gājējus nesodīsim, taču skatīsimies, vai cilvēki šķērso ielas pāri gājēju pārejām. Noteikumos ir teikts - ja redzamības zonā ir gājēju pāreja, braucamā daļa ir jāšķērso pa gājēju pāreju, ja tās nav, tad pāri ielai jādodas atbilstoši ceļu satiksmes noteikumu prasībām. Šobrīd gājēju pāreju ir ļoti daudz un cilvēki var paiet pārdesmit metrus līdz gājēju pārejai," saka G.Pusts.

 

Lai arī pašreiz visi vēl tikai pamazām pierod, ka pilsētā ir luksofori, par laimi, satiksmes negadījumu pie tiem vēl nav bijis.

 

Rīkos dažādus reidus

Ceļu policistiem nav nācies īpaši daudz saskarties arī ar ātruma pārkāpējiem pilsētā.

 

"Protams, gadās pa kādam pārkāpējam, taču īpaši daudz to nav. Nesen mēs saņēmām atpakaļ radarus "Iskra". Īsti nezinu, kāpēc pirms kāda laika tie mums tika atņemti, taču ierīces ir jaunas un labas un tagad atkal ir atļauts ar tām darboties, tādēļ mēs arī izmantosim tās savā darbā," saka G.Pusts.

 

Viņš norāda, ka nepārtraukti tiek sekots līdzi arī tam, vai autovadītāji nesēžas pie stūres reibumā.

 

"Aizpagājušajā nedēļā tika aizturēti 4, pagājušajā nedēļā - 2 vadītāji, taču tas ir kopā ar velosipēdistiem. Noteikti tiks pievērsta uzmanība gājējiem un velosipēdistiem, kas tumšajā laikā pārvietojas bez atstarotājiem. Reidu laikā tiks dalīti arī atstarotāji," saka vecākais inspektors.

 

Inspektori sekos līdzi arī tam, kā tiek ievēroti stāvēšanas aizliegumi pilsētā. Pašreiz viņi vēl cenšas cilvēkiem izskaidrot, ka daudzviet pilsētā vairs nedrīkst stāvēt ierastajās vietās, taču atsevišķi autovadītāji jau ir sodīti, tas tiks darīts arī turpmāk.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Vai tad daudz degvgielas vajag, lai no policijas līdz Rīgas ielai aizietu???

pirms 11 gadiem, 2009.10.08 10:56

Piemēram, sestdien tur strīpā stāvēja mašīnas, tā ka nebija iespējams pabraukt garām. Sestdiena jau laikam policijā brīvdiena.

pirms 11 gadiem, 2009.10.04 16:09

ieva

gājējus jasoda ari !!! , atstarotajus nenesa ! jo zin ka nekada soda viniem nebus .. kartibai ari jabut ..! Sanak ta ka autovaditajis atbild par visu ja kas notiek -bet isteniba gajeji paši parasti izraisa nepatikšanas uz ceļa -jo zin ka nekas viņiem nedraud ... Jabut kartibai !

pirms 11 gadiem, 2009.10.04 14:22

braucējs

interesanti, kas gājēji un velosipēdisti ir par izredzētajiem, ja viņus tikai brīdina un vēl dala atstarotājus,
nekad nau redzēts, ka autobraucējiem dalītu ugunsdzēšamos, trijstūrus, vai ziemas riepas

pirms 11 gadiem, 2009.10.03 20:07

XX

Atliek ceret ka tie nav tuksi solijumi un tiesam saks sodit tos kuri nevar novietot masinu 10metrus talak,lai neparkaptu satiksmes noteikumus.

pirms 11 gadiem, 2009.10.03 08:36

Vietējās ziņas