Palaikam - bez elektrības

Tirzas pagasta iedzīvotāja Guna Belava ir sašutusi par to, ka jau trīs gadus palaikam rodas problēmas ar elektrību. Brīžiem tā esot, bet, tiklīdz ir sliktāki laika apstākļi, tā atkal pazūd.

Pacietības mērs ir pilns

 

Otrdien G.Belavas mājā "Dzirkstele" pārliecinājās, ka pie lauku sieviņas valda tumsa. Viņa laikrakstam stāsta, ka tā jau esot pierasta lieta - palaikam dzīvot bez elektrības. Pēdējo reizi elektrība pazudusi naktī uz pirmdienu, kad visā Latvijā plosījās sniegputenis. Pirmdien visu dienu tirzmaliete centusies sazvanīt informatīvo tālruni 80200404 Rīgā, kurš domāts bojājumu pieteikšanai, jo citādāk sazināties ar elektriķiem nevar, lai pieteiktu elektrības bojājumu, bet nesekmīgi. Bez elektrības šādās reizēs parasti paliekot vairākas kaimiņu mājas. Tā bijis arī šoreiz.

 

"Tas taču tikai apgrūtina šo procesu, ja no sākuma jāzvana uz Rīgu, un tad viņi ziņo uz Gulbeni, ja noticis, kāds bojājums. Mans pacietības mērs ir pilns! Esmu zvanījusi un nesekmīgi cīnījusies jau trīs gadus. Bez elektrības es nevaru uzlādēt mobilo telefonu, tā savukārt varu palikt bez sakariem ar ārpasauli. Un galvenais, ka nedarbojas arī ledusskapis. Veikala mums tuvumā nav, tik, cik no autoveikala produktus nopērku ilgākam laikam, tik ir, bet ja ledusskapis nedarbojas, produkti iet bojā. Naudas man nav tik daudz, lai pirktu un pēc tam izmestu miskastē sabojājušos produktus."

 

G.Belava stāsta, ka vasarā esot gājusi un skatījusies zemsprieguma līniju un izbrīnījusies redzot, ka vadi iet burtiski pa zemi. "Labi, ka tiem neuzkāpu virsū."


Reizēs, kad nav elektrības un elektriķus sazvanīt ir problemātiski, G.Belava pēc palīdzības vēršas pie pazīstama cilvēka.

 

"Šis vīrietis ir bijis elektriķis, un tad viņš mums, veciem cilvēkiem, arī palīdz, ja nebūtu viņa, mēs būtu pilnīgā tumsā. Bet cik tad ilgi var būt šādas nekārtībās? Es taču par elektrību maksāju, bet normālu pakalpojumu no viņiem nesaņemu," saka sieviete.

 

Solīto operatīvi izpilda

Arī "Dzirkstele" pārliecinājās, ka zemsprieguma līnijas vadi, kuri atrodas apmēram kilometra attālumā no G.Belavas mājas, ir ne augstāk par metru virs zemes, vietām vadi aptīti ap koku stumbriem, vietām - ap mietiem. Iespējams, ka tā kaimiņš izlīdzējis vecajiem ļaudīm. Vadi ir norauti no izolatoriem, un šāda situācija ir dzīvībai bīstama gan meža zvēriem, gan cilvēkiem.

 

"Dzirkstele" par situāciju Tirzas pagastā uzreiz - otrdien informēja AS "Latvenergo" Gulbenes nodaļu. Tur par šo gadījumu speciālisti nebija informēti un solīja tuvākajā laikā šo problēmu atrisināt. Savukārt jau vakar no rīta laikrakstam piezvanīja G.Belava, kura priecīgi pavēstīja, ka beidzot esot tikusi pie gaismas.

 

Par Tirzas pagasta mājām „Ceļmalas"

 

Andris Siksnis, AS "Latvenergo" preses sekretārs

 

Pēc saņemtās informācijas par elektroenerģijas piegādes traucējumiem Tirzas pagastā AS „Sadales tīkls" Gulbenes nodaļas tehniskais personāls pārbaudīja Tirzas pagasta T-2121 zemsprieguma elektrolīnijas, kas nodrošina elektroenerģijas piegādi mājām ''Ceļmalas'', kā arī citām apkārt esošajām mājsaimniecībām.

 

Apgaitā konstatēts, ka, krītot bebru aizgrauztiem kokiem, zemsprieguma līnijas A-veida balstam izrauti izolatoru kāši un fāzes vadam radusies nepieļaujama nokare.


Līnijas nulles vadu kāda nenoskaidrota trešā persona patvaļīgi ir nostiprinājusi pie augošas egles. Turklāt tehniskiem normatīviem neatbilstošas vadu nokares vēl ir konstatētas astoņos elektrolīnijas pārlaidumos.

 

Šā gada 20.augustā Gulbenes nodaļas meistars tika pārbaudījis minēto elektrotīklu defektu noteikšanai, jo 2009.gadā tiek plānots šo tīklu kompleksais remonts. Bīstami defekti apgaitas laikā netika konstatēti.

25.novembrī AS „Latvenergo" Kontaktu centrā tika saņemta informācija par elektroapgādes traucējumiem pie T2121, kas ietekmē elektroenerģijas piegādi arī mājām „Ceļmalas".


Novēršot bojājumu, AS „Sadales tīkls" operatīvā izbraukuma brigāde iepriekš minētajā transformatoru apakšstacijā atjaunoja bojātos drošinātājus. Kopumā šī gada laikā pie minētā transformatora uzņēmuma datu bāzē ir reģistrēti jau trīs bojājumi.

 

Tādēļ AS „Sadales tīkls" Remontu un celtniecības dienests atjaunošanas darbus plāno veikt ātrāk - 1. decembrī, kad tiks mainīti bebru nograuztie balsti, izzāģēti bīstamie, tuvu līnijai esošie koki, kas stiprā vējā var radīt traucējumus elektrolīnijas ekspluatācijā, kā arī regulēti līnijas vadi.

 

Uzņēmuma datu bāzē nav reģistrēta informācija, ka problēmas ar elektroenerģijas piegādi tekstā minētajām mājām un arī citām apkārtnē esošajām mājsaimniecībām ir jau trīs gadus.

 

"Latvenergo" koncerna uzņēmums AS „Sadales tīkls" ir ieinteresēts uz izpratni balstītas komunikācijas veidošanā ar klientiem, vienlaikus aicinot jautājumu un jebkuru neskaidrību gadījumos vērsties AS „Latvenergo" Klientu servisā, zvanot pa bezmaksas informatīvo tālruni 80200400. Kompetenti speciālisti izskatīs katru gadījumu ar individuālu pieeju un sniegs atbildi.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas