Vakar Gulbenē notikušajā pašvaldību vadītāju apspriedē klātesošie pauda pārliecību, ka slēgtā dzelzceļa līnija Gulbene-Pitalova Krievijas virzienā ir atjaunojama.
Kā aģentūru LETA informēja Gulbenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Krevica, vakar Gulbenes novada domē ar tās priekšsēdētāju Nikolaju Stepanovu (''Reģionu alianse'') tikās Apes, Alūksnes, Viļakas, Balvu, Madonas, Cesvaines, Smiltenes un Lubānas pašvaldību vadītāji, lai dalītos pieredzē dažādu jautājumu risināšanā.
Viens no galvenajiem sarunu jautājumiem bija par slēgtās dzelzceļa līnijas Krievijas virzienā atjaunošanas iespējām. Visi pašvaldību vadītāji bija vienisprātis, ka minētā dzelzceļa līnija ir jāatjauno. Tas dotu vērā ņemamu ekonomisko pienesumu gan dzelzceļa apkārtnē esošajām pašvaldībām, gan arī Latvijas valstij kopumā.
Ar šo vienoto nostāju tuvākajā laikā ir nolemts vērsties Satiksmes ministrijā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, citās valsts institūcijās, lai šī doma pāraugtu reālos darbos. Tiks gatavoti dokumenti, vēstules, ar pamatotu nepieciešamību atjaunot slēgto dzelzceļa līniju.
Gulbene sen bijusi pazīstama kā dzelzceļa pilsēta - te 1902.gadā izbūvēja šaursliežu dzelzceļu Pļaviņas-Alūksne. Mūsdienās tas zināms kā bānītis Gulbene-Alūksne, kas ir vienīgais Baltijā regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļa vilciens. 1916./1917.gadā tika izbūvēts platsliežu dzelzceļš caur Ieriķiem, bet 1926.gadā Gulbenē tika uzbūvēta tolaik lielākā un skaistākā dzelzceļa stacija Latvijā.
iedzīvotājs
Kā līnija var būt slēgta ,ja nav sliežu? Vajadzētu atjaunot tiem ,kuri lēma par dzelzceļa demontēšanu.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 11:55Silvis
tapec jau stepanovs ta censas, jo demonteto sliezu nauda nelauj naktis mierigi gulet
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 15:53:)
Pitalova-Gulbene, un tālāk...? Patiesībā jau LV-RU virzienu priekš mūsu karaļvalsts ir gana daudz - caur Rēzekni, Daugavpili gan tranzīta trases, gan uz ostām. Vai tad nu krieviem pietrūka labi kontrolējamas transporta ejas pa kuru ķīniešus no savas ter. kanalizēt? Mani, kā pasažieri, vairāk interesē vēl tikai ideju līmenī esošā trase rietumu virzienā Varšava>Viļņa>Rīga>Tallina>Helsinki un aiziet skandināvijā uz riņķi ap Baltijas jūru. Izklausās pēc tādiem Minhauzenu plāniņiem. Nopelnīja nojaucēji, tagad kārta nopelnīt uz atjaunošanu. Un tā uz riņķi vien, riņķi vien:)
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 13:30urbis
Stulba lokālpatriotu ideja, kam gribas baļķus vadār šurpu turpu! Atkal uz ļaužu rēķina ir vēlme nokāst piķi!
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 14:40Protams
Labāk baļķus vadāt pa autoceļu un visā drīzumā arī tos iznīcināt! Dīvaini izlikties to nemanām.
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 08:34Nagla
cienijamas Nikolaja Stepanova kungs, pazemigi Jus ludzu atjaunot kopa ar sliedem Gulbene padomju varu, jo tad vareja zagt visi, bet tagad tikai dazi izredzetie.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 15:55Loti ludzu
Natre
:)
Jā! ... un pirmo krievu skolu arī, pilnai laimei:)
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:30xrenvam
Tā ka naudu šai vajadzībai izdevās sagrabināt posmam tikai līdz Zeltalejai, tad tika arī apspriests reālistiskāks plāns. Un tas kā reiz ir padomju varas atjaunošana reģionā.
pirms 7 gadiem, 2014.02.10 16:23koba
Nemuldat pa tukšo!Kad visam bija vēl jēga dz-ļu slēdza Latvija pati,respektīvi Daugavpils un Rēzekne!Tagad kad Krievija ir izbēvējusi un attīsta savas ostas baltijas jūrā nav vairs nekādu ekonomisko pamatojumu tikai emocijas dz-ļa atvēršanai.Par vēlu latvieši!Ko ta vedīs pa to koridoru?
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 16:39Oi
Vedīs degvielu, cigaretes,cukuru ,zāli,un zāles,vai Krievijā elektrība nav lētāka,varētu elektrību uz Gulbeni ,lēto atvilkt.Nu ne jau krievu tautu meitas uz Gulbeni vestu...ko.Nevaru mērķi saskstīt ,doma jau nākotnei nav slikta,bet tautas jau Gulbenē paliek arvienu mazāk un mazāk,ja nav cilvēku ,nav nekādu vajadzību!
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 18:22ES
Ko var ņemties.Lai atjauno.Sliktākjau nebūs.Un kāds te sakars Stepanovam ar demontāžu.Ne jau viņam tā nauda tika kabatā.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:11Bashkere
taisni stepanovs ar zorgevicu sadalija naudu no sliezu nodoshanas metalluznos
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:25inženieris
Kungi, cik platu šo dzelzceļu uz Krieviju būvēt? Kā Eiropā, vai на три буква шире?
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:40iuh
par trīs burtiem šaurāku, protams. :) Plusiņš.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 22:37Arturs
Nu īsta tukšu salmu kulšana!!! Runājiet un tipa spriediet un rakstiet, ko nu gribat,LV dz.-ļam tas virziens vairs nav vajadzīgs.Vienīgais variants,ka kāds multimiljonārs uzradīsies, par savu naudu saliks atpakaļ sliedes un savam priekam,vai vajadzību pēc vizināsies pa tām.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:22!!!
nokavēts,šitais vilciens jau ir aizbraucis.Lai to visu atjaunotu....maz ticams,ka Stjopka to spēj.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:32:)
Ir tikai viena kombinācija pie kuras es noņemtu cepuri šīs idejas priekšā. Ka mēs visi zinām, tad dzelzceļa sliežu platums Eiropā (1 435 mm) un Krievijā (1 520 mm) atšķiras. Ja posms Gulbene - Krievija tiktu izbūvēts pēc krievu standarta, bet posms Gulbene - Ieriķi tiktu būvēts pēc Eiropas standarta (ar domu perspektīvā savienoties ar transeiropas trasi). ... un Gulbenē ierīkot sastāvu pārcelšanas punktu no Krievijas platuma šasijām uz Eiropas šasijām. Darba pietiktu daudziem dzelzceļniekiem. Tas, protams, ir stratēģisks valsts (arī drošības) jautājums, tāpēc vietējo pašvaldnieku spriešana par šāda apmēra jautājumiem šķiet tāda mazliet ... dīvaina.
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:57Pēteris
Prieks, ka Gulbenē tik daudz dzelzceļa speciālistu. Tiesa vairums no viņiem to redzējuši tikai bildītēs. Tomēr tas netraucē gudri spriest par laiku, kad paši vēl karājās zināmā vietā...
pirms 7 gadiem, 2014.02.08 20:19Uniitis
Ļoti ceru, ka sliedes atjaunos. Kā nekā pie Gulbenes ceļās Baltijā lielākā granulu rūpnīca, tapat Gulbenē ir gan naftas bāze, gan Konto, gan ari daudz citu firmu...
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 00:05bez tam Žīgurieši ļoti cer uz PV :)
d
Kad Gulbenē būs skaists stadions????? KAD KAD KAD
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 10:03Laimonis
kapec Tev vajadzigs Gulbene stadions ja tagad Gulbenes dome izbuves dzelzcelu?
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 13:11Sise
Tas jau bija paredzams!
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 14:04Aktīvists
Citviet pasaulē dzelzceļš ir pārvietošanās un pārvietošanas līdzeklis. Gulbenes pusē tas ir izklaidei un tūristu piesaistei. Atbalstīsim pašvaldības centienus tuvināties pasaulei!
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 16:40Mantusevichs
Gulbenes puse ta ir veca komunista stepanova tuksha demogogija ne nu buves to dzelzcelu, tikai pirms Saeimas veleshanam regioanalas alianses oranzo parstavi parnem vardiska caureja
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 16:47Sharapovs
Es gudrāks par visiem. Mani dzelzceļā par galveno. Man patikt sliedes.
pirms 7 gadiem, 2014.02.09 17:47Edmuns Skrastinhs
stepanovs ir tukshs populists, kas ar banditskam metodem ir likvidejis visu opoziciju Gulbene
pirms 7 gadiem, 2014.02.11 15:20vai
tas nav nopietni:)
pirms 7 gadiem, 2014.02.11 16:40zorģis
Ar tiesas lēmumu to vajadzētu atjaunot par saviem līdzekļiem Zorgevicam, kurš lēma par šīs līnijas slēgšanu, sliežu demontēšanu un pārdošanu.
pirms 7 gadiem, 2014.02.12 12:18Reģioanālā alianse kraukulis
zorgevics viens pats bez oranžā stjopkas piekrišanas dzelzceļu nevarēja iznīcināt
pirms 7 gadiem, 2014.02.12 16:29