Pašvaldību vadītāji: dzelzceļa līnija uz Krieviju ir jāatjauno 29

Vakar Gulbenē notikušajā pašvaldību vadītāju apspriedē klātesošie pauda pārliecību, ka slēgtā dzelzceļa līnija Gulbene-Pitalova Krievijas virzienā ir atjaunojama.

Kā aģentūru LETA informēja Gulbenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Krevica, vakar Gulbenes novada domē ar tās priekšsēdētāju Nikolaju Stepanovu (''Reģionu alianse'') tikās Apes, Alūksnes, Viļakas, Balvu, Madonas, Cesvaines, Smiltenes un Lubānas pašvaldību vadītāji, lai dalītos pieredzē dažādu jautājumu risināšanā.

Viens no galvenajiem sarunu jautājumiem bija par slēgtās dzelzceļa līnijas Krievijas virzienā atjaunošanas iespējām. Visi pašvaldību vadītāji bija vienisprātis, ka minētā dzelzceļa līnija ir jāatjauno. Tas dotu vērā ņemamu ekonomisko pienesumu gan dzelzceļa apkārtnē esošajām pašvaldībām, gan arī Latvijas valstij kopumā.

Ar šo vienoto nostāju tuvākajā laikā ir nolemts vērsties Satiksmes ministrijā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, citās valsts institūcijās, lai šī doma pāraugtu reālos darbos. Tiks gatavoti dokumenti, vēstules, ar pamatotu nepieciešamību atjaunot slēgto dzelzceļa līniju.

Gulbene sen bijusi pazīstama kā dzelzceļa pilsēta - te 1902.gadā izbūvēja šaursliežu dzelzceļu Pļaviņas-Alūksne. Mūsdienās tas zināms kā bānītis Gulbene-Alūksne, kas ir vienīgais Baltijā regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļa vilciens. 1916./1917.gadā tika izbūvēts platsliežu dzelzceļš caur Ieriķiem, bet 1926.gadā Gulbenē tika uzbūvēta tolaik lielākā un skaistākā dzelzceļa stacija Latvijā.

Pievieno komentāru

Komentāri 29

iedzīvotājs

Kā līnija var būt slēgta ,ja nav sliežu? Vajadzētu atjaunot tiem ,kuri lēma par dzelzceļa demontēšanu.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 11:55

Silvis

tapec jau stepanovs ta censas, jo demonteto sliezu nauda nelauj naktis mierigi gulet

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 15:53

:)

Pitalova-Gulbene, un tālāk...? Patiesībā jau LV-RU virzienu priekš mūsu karaļvalsts ir gana daudz - caur Rēzekni, Daugavpili gan tranzīta trases, gan uz ostām. Vai tad nu krieviem pietrūka labi kontrolējamas transporta ejas pa kuru ķīniešus no savas ter. kanalizēt? Mani, kā pasažieri, vairāk interesē vēl tikai ideju līmenī esošā trase rietumu virzienā Varšava>Viļņa>Rīga>Tallina>Helsinki un aiziet skandināvijā uz riņķi ap Baltijas jūru. Izklausās pēc tādiem Minhauzenu plāniņiem. Nopelnīja nojaucēji, tagad kārta nopelnīt uz atjaunošanu. Un tā uz riņķi vien, riņķi vien:)

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 13:30

urbis

Stulba lokālpatriotu ideja, kam gribas baļķus vadār šurpu turpu! Atkal uz ļaužu rēķina ir vēlme nokāst piķi!

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 14:40

Protams

Labāk baļķus vadāt pa autoceļu un visā drīzumā arī tos iznīcināt! Dīvaini izlikties to nemanām.

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 08:34

Nagla

cienijamas Nikolaja Stepanova kungs, pazemigi Jus ludzu atjaunot kopa ar sliedem Gulbene padomju varu, jo tad vareja zagt visi, bet tagad tikai dazi izredzetie.

Loti ludzu

Natre

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 15:55

:)

Jā! ... un pirmo krievu skolu arī, pilnai laimei:)

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:30

xrenvam

Tā ka naudu šai vajadzībai izdevās sagrabināt posmam tikai līdz Zeltalejai, tad tika arī apspriests reālistiskāks plāns. Un tas kā reiz ir padomju varas atjaunošana reģionā.

pirms 7 gadiem, 2014.02.10 16:23

koba

Nemuldat pa tukšo!Kad visam bija vēl jēga dz-ļu slēdza Latvija pati,respektīvi Daugavpils un Rēzekne!Tagad kad Krievija ir izbēvējusi un attīsta savas ostas baltijas jūrā nav vairs nekādu ekonomisko pamatojumu tikai emocijas dz-ļa atvēršanai.Par vēlu latvieši!Ko ta vedīs pa to koridoru?

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 16:39

Oi

Vedīs degvielu, cigaretes,cukuru ,zāli,un zāles,vai Krievijā elektrība nav lētāka,varētu elektrību uz Gulbeni ,lēto atvilkt.Nu ne jau krievu tautu meitas uz Gulbeni vestu...ko.Nevaru mērķi saskstīt ,doma jau nākotnei nav slikta,bet tautas jau Gulbenē paliek arvienu mazāk un mazāk,ja nav cilvēku ,nav nekādu vajadzību!

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 18:22

ES

Ko var ņemties.Lai atjauno.Sliktākjau nebūs.Un kāds te sakars Stepanovam ar demontāžu.Ne jau viņam tā nauda tika kabatā.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:11

Bashkere

taisni stepanovs ar zorgevicu sadalija naudu no sliezu nodoshanas metalluznos

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:25

inženieris

Kungi, cik platu šo dzelzceļu uz Krieviju būvēt? Kā Eiropā, vai на три буква шире?

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 18:40

iuh

par trīs burtiem šaurāku, protams. :) Plusiņš.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 22:37

Arturs

Nu īsta tukšu salmu kulšana!!! Runājiet un tipa spriediet un rakstiet, ko nu gribat,LV dz.-ļam tas virziens vairs nav vajadzīgs.Vienīgais variants,ka kāds multimiljonārs uzradīsies, par savu naudu saliks atpakaļ sliedes un savam priekam,vai vajadzību pēc vizināsies pa tām.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:22

!!!

nokavēts,šitais vilciens jau ir aizbraucis.Lai to visu atjaunotu....maz ticams,ka Stjopka to spēj.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:32

:)

Ir tikai viena kombinācija pie kuras es noņemtu cepuri šīs idejas priekšā. Ka mēs visi zinām, tad dzelzceļa sliežu platums Eiropā (1 435 mm) un Krievijā (1 520 mm) atšķiras. Ja posms Gulbene - Krievija tiktu izbūvēts pēc krievu standarta, bet posms Gulbene - Ieriķi tiktu būvēts pēc Eiropas standarta (ar domu perspektīvā savienoties ar transeiropas trasi). ... un Gulbenē ierīkot sastāvu pārcelšanas punktu no Krievijas platuma šasijām uz Eiropas šasijām. Darba pietiktu daudziem dzelzceļniekiem. Tas, protams, ir stratēģisks valsts (arī drošības) jautājums, tāpēc vietējo pašvaldnieku spriešana par šāda apmēra jautājumiem šķiet tāda mazliet ... dīvaina.

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 19:57

Pēteris

Prieks, ka Gulbenē tik daudz dzelzceļa speciālistu. Tiesa vairums no viņiem to redzējuši tikai bildītēs. Tomēr tas netraucē gudri spriest par laiku, kad paši vēl karājās zināmā vietā...

pirms 7 gadiem, 2014.02.08 20:19

Uniitis

Ļoti ceru, ka sliedes atjaunos. Kā nekā pie Gulbenes ceļās Baltijā lielākā granulu rūpnīca, tapat Gulbenē ir gan naftas bāze, gan Konto, gan ari daudz citu firmu...
bez tam Žīgurieši ļoti cer uz PV :)

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 00:05

d

Kad Gulbenē būs skaists stadions????? KAD KAD KAD

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 10:03

Laimonis

kapec Tev vajadzigs Gulbene stadions ja tagad Gulbenes dome izbuves dzelzcelu?

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 13:11

Aktīvists

Citviet pasaulē dzelzceļš ir pārvietošanās un pārvietošanas līdzeklis. Gulbenes pusē tas ir izklaidei un tūristu piesaistei. Atbalstīsim pašvaldības centienus tuvināties pasaulei!

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 16:40

Mantusevichs

Gulbenes puse ta ir veca komunista stepanova tuksha demogogija ne nu buves to dzelzcelu, tikai pirms Saeimas veleshanam regioanalas alianses oranzo parstavi parnem vardiska caureja

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 16:47

Sharapovs

Es gudrāks par visiem. Mani dzelzceļā par galveno. Man patikt sliedes.

pirms 7 gadiem, 2014.02.09 17:47

Edmuns Skrastinhs

stepanovs ir tukshs populists, kas ar banditskam metodem ir likvidejis visu opoziciju Gulbene

pirms 7 gadiem, 2014.02.11 15:20

zorģis

Ar tiesas lēmumu to vajadzētu atjaunot par saviem līdzekļiem Zorgevicam, kurš lēma par šīs līnijas slēgšanu, sliežu demontēšanu un pārdošanu.

pirms 7 gadiem, 2014.02.12 12:18

Reģioanālā alianse kraukulis

zorgevics viens pats bez oranžā stjopkas piekrišanas dzelzceļu nevarēja iznīcināt

pirms 7 gadiem, 2014.02.12 16:29

Vietējās ziņas