Riepu protektoru dziļumu policisti ikdienā nemērīs 6

Gada sākumā Valsts policija iegādājās jaunus digitālos riepu protektora dziļuma mērītājus. Šādu mērierīci saņēma arī mūsu novada ceļu policijas inspektori.

Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Gunārs Pusts gan stāsta, ka šī mērierīce nav iekļauta likumā noteikto mērinstrumentu sarakstos, tādēļ, saņemot to, viņš rakstījis vēstuli uz Patērētāju tiesību aizsardzības centru, lai saņemtu atbildi par šīs mērierīces atbilstību metroloģiskajām prasībām un piemērotību pārkāpumu fiksēšanai ceļu satiksmē. “Mēs dzīvojam tiesiskā valstī, tādēļ mums ir jārīkojas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, bet, mērot ar mērinstrumentu, kas nav iekļauts likumā noteiktajā mērinstrumentu sarakstā un nav kalibrēts vai verificēts, tā mērījums var tikt apstrīdēts,” spriež G.Pusts.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir devis atbildi. Atbildes vēstulē norādīts, ka digitālais riepu protektora dziļuma mērītājs nav lietojams mērījumu veikšanai reglamentētajā jomā (tādā jomā, kas pakļauta normatīvajos aktos noteiktajai obligātajai produktu, procesu vai pakalpojumu atbilstības novērtēšanai). G.Pusts norāda, ka, protams, šī mērierīce ir precīza un tiks izmantota darbā, taču nebūs tā, ka inspektori, apstādinot automašīnu uz ceļa, tūlīt dosies pārbaudīt riepu protektoru dziļumu. “Pierādījumi administratīvajā lietā var būt jebkuri fakti. Mērierīces rādījumus mēs varam izmantot kā papildu pierādījumu, veicot pārbaudes, piemēram, avārijās un satiksmes negadījumos, bet atsaukties uz šo rādījumu kā uz vienīgo pierādījumu nevar, ir jābūt vēl arī citiem pierādījumiem,” saka G.Pusts.  
Jāatgādina, ka minimālais pieļaujamais vieglo automobiļu protektoru dziļums vasaras riepām ir 1,6 milimetri, savukārt ziemas riepām – 4 milimetri. Ja riepu protektoru dziļums ir mazāks nekā minimālais pieļaujamais, tas nozīmē, ka automašīnas tehniskais stāvoklis neatbilst ceļu satiksmes noteikumos prasītajam un rada apdraudējumu sev un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.


Kopā ar digitālo riepu protektora dziļuma mērītāju ceļu policija saņēma arī mērlatu kravu augstuma mērīšanai, kā arī trokšņu mērītāju, ko varēs izmantot, ja automašīnām būs problēmas ar trokšņa slāpētājiem, kā arī citās sadzīviskās situācijās, lai noteiktu trokšņa līmeni konkrētās vietās  Trokšņu mērītājam ir jābūt kalibrētam un mērlatai - verificētai,  tad šīs mērierīces var tikt lietotas mērījumu veikšanai. Policijas rīcībā būs trīs digitālie riepu protektora dziļuma mērītāji, divas mērlatas un divi trokšņu mērītāji.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Viss ļoti labi,tagad ja nebūs citur,kur piekasīties,''pamērīsim riepiņas'' un viss čikiņā un mirstīgais šopierītis neko nevarēs spuroties pretī par neko.

pirms 8 gadiem, 2012.03.02 02:06

gulbenietis

kkur bija rakstīts, ka riepai vidū jāmēra dziļums.

pirms 8 gadiem, 2012.03.01 20:11

Viss jau labi, bet - kurā vietā riepai jāmēra protektora dziļums? Malā tuvu bortam? Vidū ? Vai gan malā un vidū ?

pirms 8 gadiem, 2012.03.01 19:21

Vietējās ziņas