Šķīdoņa dēļ Gulbenes novadā vēl vairākos valsts autoceļu posmos ieviesti masas ierobežojumi 3

Sakarā ar pavasara šķīdoni autotransporta masas ierobežojumi ir ieviesti vēl vairākos valsts autoceļu posmos ar grants segumu, to kopējais skaits jau sasniedz 784. Par to informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļa un Satiksmes informācijas centrs.

Vislielākais satiksmes ierobežojumu pieaugums pēdējā diennaktī noticis Alūksnes apkārtnē, kur to posmu skaits, kur ieviesti ierobežojumi pieaudzis no 12 līdz 32. Ierobežojumi tiek ieviesti, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju, tāpēc posmu skaits kur tie ir aktuāli var mainīties katru dienu.

Gulbenes novadā kopš 24.marta noteikts masas ierobežojums līdz 10 tonnām uz autoceļa V429 Rimstavas-Ušuri (0-8.km), V418 Ozolkalns-Galgauska (1,07.-12,41.km), V417 Auguliena-Pilskalns-Litene (14,969.-26,996.km), V443 Kalniena-Lubānieši (0-4,672.km).

Masas ierobežojumi tiek ieviesti, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju. 

Karte ar masas ierobežojumiem ir pieejama šeit.

Autotransporta masas ierobežojumi tiek ieviesti, lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti. Ierobežojumu laikā tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt, jo, uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem vai citiem ar satiksmi un ceļu stāvokli saistītiem novērojumiem VSIA “Latvijas Valsts ceļi” aicina informēt, zvanot pa diennakts tālruni 80005555, kā arī uzņēmuma “Twitter” un “Facebook” kontos.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

grāvis

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums.
Vajag rakt grāvjus!

pirms 6 mēnešiem, 2021.03.25 12:35

Hmmm....

Kāda jēga no tām zīmēm,ja tāpat baļķinieki braukā nepārtrauktā režīmā?Tās zīmes tikai ķeksīša pēc ir saliktas.

pirms 6 mēnešiem, 2021.03.26 08:18

Atbilde

Pilnīgi pati pārliecinājos brīvdienās pastaigājoties pa vienu no tādiem ceļiem. Vēl nodomāju,labi,kā izvilku gumijas zābakus. Saskaitīju sešas smagās mašīnas. Divas bija tukšā,četras jau uzkrāvušās. Jā,kāda gan nozīme zīmēm. Bet tas jau ir gan uz visiem ceļiem. Saprastu,ja tur uzlikti radarus ,pie ierobežojošām zīmēm,tad varbūt bijātos,jo ātrie vien var saņemt papīru ar naudas sodu.

pirms 6 mēnešiem, 2021.03.26 09:09

Vietējās ziņas