Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Skolās spēlē “Mendeļejeva sapni”

Eksakto mācību priekšmetu skolotāji visā Latvijā, tostarp arī Lizuma vidusskolā, otrdien izspēlēja dažādas dabaszinātņu oriģinālspēles. Savukārt novada ģeogrāfijas skolotāji vakar iepazinās ar jaunajām interaktīvajām kartēm.

Lizuma vidusskolā pulcējās skolotāji no novada skolām, lai jaunajā mācību gadā būtu gatavi darboties ar mācību spēlēm, elektroniskajiem un drukātajiem materiāliem, mācību filmām, dažādiem metodiskajiem materiāliem, kas ar septembri nonāks visās Latvijas skolās.


Izmantojot jaunās spēles, skolēni zināšanas varēs apgūt netradicionālā, nepiespiestā, salīdzinoši vienkāršā veidā. Piemēram, spēle “Mendeļejeva sapnis” palīdz saistošā veidā apgūt ķīmisko elementu periodisko tabulu, savukārt “Bon apetit!” - pilnveidot izpratni par barošanas ķēdēm dabā, kā arī augu un dzīvnieku daudzveidību. Skolotāji par spēlēm saka, ka tās veido motivāciju apgūt vielu un ieinteresē, rada prieku kaut ko nepiespiesti iemācīties un maina attieksmi pret mācību priekšmetu.


Rankas pamatskolas ķīmijas un bioloģijas skolotājs Jānis Lapss “Dzirkstelei” atzīst, ka seminārs ir bijis ļoti vērtīgs un tādus vajadzētu rīkot biežāk. Bet tās četras spēles, īpaši ķīmijā, kuras tika iepazītas seminārā, ir bijušas diezgan sarežģītas. “Ja jau mums, kolēģiem, bija diezgan jāsasprindzinās, lai varētu tās atrisināt, tad katrā ziņā jaunieši mācību stundas laikā, lai tās izspēlētu, nevar iekļauties, lai arī viņiem prāts ir ātrāks un ašāks, jo viņi taču datorā spēlē “Monopolu” un citas spēles. Spēle ķīmijā man atgādināja “Monopolu” - tā bija par derīgajiem izrakteņiem, nepieciešamo vielu savākšana no derīgo izrakteņu raktuvēm, pārstrāde un pārdošana. Jādomā bija stratēģija. Mācību stundas laikā nevar iekļauties, lai tās izspēlētu, bet, piemēram, ārpusklases vai tematiskos pasākumos to var darīt,” saka J.Lapss.
Lai apgūtu mācību vielu, viņš jau arī līdz šim mācību procesā ir izmantojis dažādas spēles, tāpēc ir pārliecināts, ka jauniešiem tā tiek attīstīta kritiskā domāšana un spriešanas spējas.

Savukārt vakar Gulbenes novada valsts ģimnāzijā ģeogrāfijas skolotāji no pilsētas un pagastu  skolām piedalījās seminārā, lai apgūtu jaunās interaktīvās kartes ģeogrāfijas pasniegšanai. Interaktīvā karšu sistēma izveidota ar Eiropas Savienības fonda projektu un skolām visā Latvijā tiek izplatīta par brīvu. Piedaloties praktiskajās nodarbībās, skolotāji apguva, kā izmantot jauno mācību līdzekli ģeogrāfijas priekšmeta pasniegšanai.
Interaktīvās kartes pieļauj plašu darbības spektru – gan maršrutu sastādīšanā un aprakstu veidošanā, gan koordināšu un platību noteikšanā, gan ģeogrāfisku objektu raksturošanā. Interaktīvā karšu sistēma ir veidota pēc jaunā Latvijas administratīvā iedalījuma un ietver plašu vizuālu (1500 attēlu) un tekstuālu informāciju par novadu dabas un kultūrvēsturiskajiem objektiem. Par to informē projekta sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Galuza.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas