Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Sola platsliežu dzelzceļu nenojaukt 3

Vilciena pasažieru pievešana ar autobusu no Madonas līdz Gulbenei būs neizdevīga
Ar 1.februāri pasažieri vairs nevarēs ar vilcienu aizbraukt no Gulbenes uz Rīgu un atpakaļ. Taču diendienā notiks dzelzceļa pārvadājumi maršrutā Rīga - Madona un otrādi. Solīts, ka pasažierus vilcienam Madonā no Gulbenes klāt pievedīs satiksmes autobuss. Piektdien Gulbenē viesojoties satiksmes ministram Uldim Augulim, izskanēja informācija, ka biļete Madonas - Gulbenes maršruta autobusā maksās 1,90 latus.

Autobusā uz Rīgu - izdevīgāk Tātad kopā ar vilciena biļeti no Rīgas līdz Madonai (biļetes cena - 3,50 lati) gulbenietim ceļš vilcienā no Rīgas līdz Madonai un autobusā no Madonas līdz Gulbenei izmaksās 5,40 latus.


Līdz šim brauciens vilcienā no Gulbenes līdz Rīgai pasažierim izmaksā 4,55 lati, bet ar satiksmes autobusu - vidēji 4,70 latu.

 

Satiksmes ministrijā apkopota statistika, ka līdz šim pasažieru vilcienā posmā no Pļaviņām līdz Madonai brauc vidēji 80 cilvēku, bet posmā no Madonas līdz Gulbenei - 17 cilvēki. Tas ir viens no argumentiem, kāpēc pieņemts lēmums slēgt regulāros pasažieru pārvadājumus vilcienos līdz Gulbenei.

 

Kursēšot arī pēc pašvaldības pieprasījuma

 

Satiksmes ministrs gulbeniešiem solīja, ka platsliežu dzelzceļš no Gulbenes līdz Madonai netiks nojaukts. Šajā posmā turpinās kursēt kravas vilcieni, kā arī svētkos un pēc pašvaldības pieprasījuma, kad būs lielāka tūristu plūsma, pasažieru vilciens tomēr kursēs no Rīgas līdz Gulbenei un otrādi. Turklāt U.Augulis norādīja: "Šobrīd daudzi un dažādi jautājumi risinās, kā jau esat dzirdējuši publiskajā telpā, attiecībās ar Krieviju un Pēterburgu, bet tas viss vēl ir plānos."

 

Kas notiks ar Ieriķu bijušo dzelzceļu?

Bijusī Ieriķu dzelzceļa līnija tagad Gulbenes novadā dažos posmos iedzīvotājiem kalpo par braucamo ceļu bez ceļa zīmēm. Tas jau kļūst bīstami vietās, kur šis ceļš krustojas ar citiem ceļiem. Tas satrauc Gulbenes novada domes Informācijas nodaļas vadītāju Gunu Šviku. Šā ceļa neskaidrais statuss kavē tā sakārtošanu, piesaistot starptautisku projektu naudu. Kopā ar partneru pašvaldībām Cēsu pusē gulbenieši ir vēlējušies veidot tūrisma maršrutu, iekļaujot tajā demontēto dzelzceļa sliežu ceļu posmā Ieriķi - Gulbene.

 

Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta direktora vietnieks un Dzelzceļa nodaļas vadītājs Jānis Eiduks informēja, ka šajā gadījumā risinājums atduras pret nepilnībām likumos. Pašlaik Gulbenes - Ieriķu demontētais dzelzceļa sliežu ceļā posms atrodas uz akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" zemes. Tiklīdz šīs zemes īpašniece kļūtu valsts, varētu mēģināt risināt jautājumu par to, ko turpmāk veidot šajā posmā. Pagaidām neko vairāk solīt un atļaut nevar, kā vien dot vaļu cilvēkiem šo posmu lietot kā veloceļu vai slēpošanas trasi.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Gati, agrak kad notika līdziga situacija ar renģes vilciena slegsanu Ldz majas lapa bija pirmā kur šada info paradijaas....
2) nedz 1188.lv nedz autoosta.lv ari nekadas info nav!!

pirms 9 gadiem, 2011.01.24 21:47

Gatis

Ldz mājas lapā arī nav jābūt informācijai par autobusu satiksmi! Meklē to iekš www.autoosta.lv; www.1188.lv vai interesējies Madonas vai Gulbenes autoostās!!!

pirms 9 gadiem, 2011.01.24 18:31

maris12

Redz, Ldz majas lapā jau paradijusies info ka ar 1. februari vilciens katru dienu kursēs lidz Madonai- bet viens bet-
par autobusu lidz Gulbenei ne miņas. Esam apkrapti?

pirms 9 gadiem, 2011.01.23 20:00

Vietējās ziņas