Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Startē jaunrades deju konkursā

Irēna Sproģe: "Bērnus nebaida stingri konkursa noteikumi."
Piecas skolēnu deju grupas no Gulbenes Bērzu sākumskolas, vidusskolas un 2.vidusskolas 21.janvārī Madonā piedalījās mūsdienu jaunrades deju konkursā. Tas bija festivāls, kura laikā notika dalībnieku atlase nākamajai kārtai kārtai, kas Madonā notiks 11.februārī. Dalībai tajā tiesības izcīnījusi Bērzu sākumskolas deju grupa "Dinamika" (vadītāja Solvita Jansone), konkursa pirmajā kārtā iegūstot 2.pakāpes diplomu.

Deju grupā "Dinamika" darbojas 3. līdz 6.klašu skolēni. Viņi rādīja jaunrades dejas "Ak, šīs meitenes!" un "Apelsīni sniegā". Uz nākamo konkursa kārtu gan vesta tikšot tikai viena no šīm dejām, kuru dalībnieki šajās dienās vēl "noslīpēs". S.Jansone secinājusi, cik liela nozīme ir muzikālajam fonam priekšnesumā. Lai to panāktu, pašai nācies kļūt par aranžētāju.  

Konkursa pirmajā kārtā labi veicās arī Gulbenes 2.vidusskolas 5. līdz 11.klašu deju grupai "Fantāzija" (vadītāja S.Jansone), kas konkursā rādīja "Celtnieku etīdi" un saņēma 3.pakāpes diplomu.

Konkursā rāda gadumijas priekšnesumu

 

Gulbenes vidusskolu konkursā pārstāvēja trīs dejotāju grupas (deju skolotāja Irēna Sproģe) - 3.a klases skolēnu deju grupa "Spogulīši" ar deju "Tumsa nāk", 4.b klases skolēni ar deju, izmantojot Šakiras dziesmu "Vaka vaka", kā arī 6. līdz 10.klašu skolēnu deju grupa "Citādās" ar "Tumsas deju". Pirmās divas dejotāju grupas saņēma 3.pakāpes diplomus, lielākie dejotāji - pateicības rakstu. I.Sproģe stāsta, ka faktiski bērni uz konkursu veda ar viņas palīdzību pašu iestudēto gadumijas priekšnesumu, kas iepriekš rādīts skolā.

 

"Žūrijas dalībnieki uzsvēra, ka vērtēja gan tehniku, gan sižetu dejā," stāsta S.Jansone.


I.Sproģe bilst, ka žūrija katru sniegumu izvērtēja pēc 25 kritērijiem, bet sevišķi - dejas vēstījumu un pārsteiguma momentu priekšnesumā. "Bērnus nebaida stingri konkursa noteikumi. Viņi vēlas sevi parādīt.. Tas nozīmē, ka šāda iespēja viņiem ir jādod," saka I.Sproģe.

 

Svarīgs ir vecāku atbalsts

Noteikumi paredz, ka dejas ilgums var būt no 2,5 līdz 8 minūtēm. Konkursā Madonā novērota raksturīga tendence - gandrīz visās dejās bijušas "hiphopa" stila kustības līdz pat akrobātiskām kustībām.

 

"Mēs dzīvojam 21.gadsimtā. Bērni un jaunieši vēlas mūsdienu tehnoloģijas un dinamiku ienest arī dejā," stāsta I.Sproģe.

 

Viņa uzsver, ka skolēniem iespēja parādīt sevi ārpus mājām ir svarīga pašapziņas celšanai. Skolā ārpusstundu darbā būtiska ir skolēna labā griba, vēlme darboties, vecāku atbalsts. Tas ir nepieciešams, gan tērpus gatavojot, gan finansiāli atbalstot bērnu izbraukumus koncertēšanai.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas