Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Turpina sarakstīties un projektēt 7

Kas notiek Stradu ceļa rekonstrukcijas projektu? Tā lasītāji jautā "Dzirkstelei". Laikraksts noskaidroja, ka projektēšanas darbi autoceļa Rēzekne - Gulbene apmēram 10 kilometrus garajam posmam Stradu pagastā turpinās.

"Precīzāku informāciju par iespējamajiem turpmākajiem tehniskajiem risinājumiem varēsim sniegt, kad no Madonas reģionālās vides pārvaldes būsim saņēmuši tehniskos noteikumus," "Dzirksteli" informē akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Daiga Mežapuķe. Madonas reģionālās vides pārvaldes direktora vietnieks Jānis Lūkins "Dzirkstelei" stāsta, ka nezināmu iemeslu dēļ projektā iztrūka tehniskie noteikumi šā ceļa aptuveni 300 metriem, kas ved pie pašas Gulbenes robežas. "Tagad projektu gatavos visam palikušajam ceļa posmam kopumā. Nekādu problēmu nav. Tiks izpildīts viss, kas likumā paredzēts," viņš saka.  

Vides aizsardzības klubā no Satiksmes ministrijas saņemta atbildes vēstule, kura adresēta Stradu
ceļa koku aizstāvei Leldei Eņģelei. Ministrija raksta, ka saskaņā ar tās rīcībā esošo informāciju četru gadu laikā minētajā ceļa posmā Stradu pagastā ir notikuši 18 ceļu satiksmes negadījumi, tajā skaitā viens smags un vienā gadījumā cilvēks ir guvis ievainojumus. Visos gadījumos negadījumi notikuši kādam auto, iebraucot pretējā joslā un izraisot sadursmi ar šķērsli vai citu transportlīdzekli.

 

Negadījumu analīze liecina, ka to iemesli ir nepietiekama ceļa pārredzamība, ceļa gabarīti, trases parametri un tehniskais stāvoklis, kas lielā mērā ir saistīts ar ceļa tuvumā augošajiem kokiem. Vēstulē uzsvērts, ka no satiksmes drošības viedokļa koku atrašanās ceļa brauktuves tuvumā nav pieļaujama. Vēstulē arī klāstīts, ka 2.septembrī veikta atkārtota ekspertīze Stradu ceļa dižkokiem.

 

Uzsvērts, ka pārējos alejas posmus šā ceļa rekonstrukcijas laikā nav iespējams saglabāt, jo likumā par autoceļiem ir teikts: nav pieļaujamas darbības, kuru rezultātā tiek bojāti vai iznīcināti ceļa elementi vai tiek piegružotas, piesārņotas vai aizsprostotas ceļa nomales un ceļa zemes nodalījuma josla.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

nu beidziet

Patiesībā jau nav stāsts par kokiem, bet par ceļu. pabrauciet aiz tilta - tur šķiet, ka atrodies ārzemēs, jo tik labu ceļu grūti atrast! Bet koki - iestādīsim jaunus un būs atkal alejas. Arī mežus izcērt, pēc tam iestāda jaunus. vajag tomēr būt elastīgākiem, nevis kā āžiem - koki un viss! dārzā arī taču izzāģē vecos kokus, ja tie vairs nedod ražu, un stāda jaunus. Bet labs ceļš ir vajadzīgs - un punkts!

pirms 8 gadiem, 2011.12.09 10:54

lauciniecei

Jāsaka, tad jau mums štruntīgi tie autobraucēji - ēnas un saule zibina. Kas tad būtu, ja Latvijā būtu kalni ar šauriem, serpentīnveida ceļiem? Visur dzītu cauri tuneļus? Pussapuvis simtgadnieks arī parkā var uzkrist uz galvas, un zibens bez visiem kokiem iespert.Tad jau sēņot arī iet bīstami. Ja papētītu statistiku - cik avārijās ir vainojami koki. Skaitļi būtu niecīgi. Runājot par šo posmu bīstamāki ir paši vietējie -tie kuri nemāk braukt, iereibušie vai gājēji, kuri dodas pēc šmigas. Protams arī kokvedēji, kuriem bieži pilnīgi vienaldzīgi citi transporta līdzekļi.

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 19:26

lauciniece

Ja cilvēkam nav jāstūrē, tad jau nesaprot, kā ir braukt pa kokiem apstādītu ceļu. Lai ar cik mazu ātrumu brauc, saulainā laikā ēnas un saule tā zibina acīs, ka nav iespējams normāli skatīties uz ceļu, kur nu vēl apjūsmot ainavu, ko veido koki. Rudeņos lapkritī uz ceļa veidojas slidens lapu klājiens, kas ir bīstams satiksmei, grāvis aizaug ar lapu kompostu. Vasarā negaisa laikā šis ceļš ir īsts pārbaudījums- nekad nevar zināt, kur iepers zibens, vai uz galvas (automašīnas) neuzgāzīsies kāds zars vai koks. Es domāju, ka jebkam ir sava vieta. Koki lai aug mežos un parkos. Ja ļoti gribas priecēt acis ar kokiem ceļmalās, tad jāveido koku grupveida stādījumi atbistošā attālumā no ceļa, lai nekaitētu ceļa elementiem un satiksmei. Stādīsim jaunus kokus, kur tie nevienu netraucē, nevis dzīvosim bailēs, ka vecs savu mūžu nodzīvojis pussapuvis simtgadnieks uzkritīs uz galvas.

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 15:27

gulbenietis

tie jau sen vairs nav koki. brīnums, ka pie spēcīgāka vēja tie nav uz ceļa virsū, vai tpu tpu tpu - kādai mašīnai virsū. visi iztrupējuši un pilni ar smiltīm. tas ceļš arī ir normāls tikai līdz 3 dienām pēc greidera un tad vēl mašīna nedēļu jāmazgā no māla.

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 15:12

Ne jau koki vainīgi, bet braukšanas kultūra. Viegli jau ir izcirst, nolīdzināt, iztaisnot. Bet vai kāds ir aizdomājies, ka šādas alejas ir Latvijas kultūrvēsturiskā vērtība. Piekrītu, ka šī ceļa posma kvalitāte ir zem katras kritikas. Bet kāpēc nevar labiekārtot, asfaltēt, saglabājot kokus. Uzlieciet ātruma ierobežojošas zīmes un lieta darīta. Pabrauks visi šos 10 - 12 km lēnāk, apskatīsies skaisto dabu, nav nekur jāskrien.

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 11:50

koku neaizstāvis

Tai koku aizstāvei vajadzētu aizliegt braukt pa normāliem ceļiem,lai ceļ mežā zemļanku un brauc pa dangām un kaifo1

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 09:41

kaut nu 'atr'ak,lai Dievs dod,ka nepietruuktu nauda

pirms 8 gadiem, 2011.12.07 08:25

Vietējās ziņas