Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Uzņēmums likvidē amatus 26

Arodbiedrība iestājas par darbinieku aizstāvību
SIA "Gulbenes autobuss" šogad valsts dotācijas saņems tikai apmēram 318 tūkstošus latu, kas ir ievērojami mazāk nekā pērn. Pagājušajā nedēļā uzņēmumā pārbaudi veica "Valsts autotransporta direkcijas" pārstāvji, norādot, ka arī turpmākajos gados nāksies domāt, kā ietaupīt līdzekļus. Lai kaut ko ietaupītu jau šogad, SIA "Gulbenes autobuss" valdes loceklis Aloizs Priedeslaipa plāno likvidēt dažus darba amatus. Šis lēmums nonācis līdz tiesai.

Uzņēmuma zaudējumus sedz "Valsts autotransporta direkcija", kas jau pagājušā gada nogalē norādīja, ka naudas šogad būs mazāk un vajadzēs domāt, kā vēl kaut ko ietaupīt.

 

7.februārī no Vidzemes plānošanas reģiona uzņēmums saņēma vēstuli, kurā ir norādīts, ka SIA "Gulbenes autobuss" šajā gadā ir plānojis dotācijas zaudējumu segšanai apmēram 318 tūkstošu latu. Pagājušajā gadā uzņēmumam valsts dotācijās tika piešķirti 395 000 latu, lai segtu zaudējumus. Atbilstoši likumdošanai, ja zaudējumi būs lielāki, tos vajadzēs segt pašvaldībai.

 

"Saprotam, ka pašvaldībai naudas nav, tāpēc nekādas ilūzijas nelolojām un bijām spiesti domāt, kā ietaupīt līdzekļus, apzinoties, ka starpība starp 395 tūkstošiem un 318 tūkstošiem latu ir liela. Palielināt tarifus negrasāmies, jo cilvēkiem jau tāpat nav naudas, tāpēc tā rīkoties nebūtu korekti. Cilvēki jau šobrīd sabiedriskā transporta pakalpojumus izmanto tikai ārkārtējas nepieciešamības gadījumā," uzskata A.Priedeslaipa.

 

Amatus sadalīs

Sanākot kopā uzņēmuma administrācijai, tika meklēts risinājums, kā ietaupīt līdzekļus. Viena no iespējām ir darba amatu likvidēšana. Darba likumā ir punkts, kas paredz darba līguma uzteikumu arī tāda iemesla dēļ, kas nav saistīts ar darbinieka uzvedību vai spējām. Tāpēc uzņēmuma administrācija izdeva rīkojumu par noteiktu darba vietu likvidēšanu. Tas konkrēti skar trīs uzņēmuma darbiniekus - divus pilsētas autobusu konduktorus, kā arī vienu administrācijas darbinieku.

 

A.Priedeslaipa skaidro, ka viņu amata pienākumus plānots sadalīt, iztiekot bez liekiem izdevumiem, piemēram, arī pilsētas sabiedriskajā transportā biļetes pasažieriem varētu pārdot autobusu vadītāji, kuri šo darbu jau veic brīvdienās, iztiekot bez konduktoriem. Savukārt administrācijas darbinieka pienākumi tiktu sadalīti uz diviem citiem uzņēmuma darbiniekiem neko naudas izteiksmē nepalielinot.

 

"Likvidējot šos darba amatus, mēs gadā varētu ietaupīt aptuveni 17 000 latu. Uzņēmumam nevajadzētu samazināt reisu skaitu, jo, samazinot reisus, no darba ir jāatbrīvo autobusu šoferi. Man roka neceļas tā rīkoties, lai cilvēkus novadā daudzviet atstātu bez jebkādas satiksmes," situāciju raksturo A.Priedeslaipa.

 

Arodbiedrība tam nepiekrīt

Diemžēl šādam risinājumam nepiekrīt uzņēmuma arodbiedrība, tāpēc nekas cits neatliek, kā šo jautājumu risināt tiesas ceļā, jo darba likumdošana nosaka, ka bez arodbiedrības iepriekšējas piekrišanas uzņēmums nevar uzteikt darba līgumu konkrētajiem cilvēkiem, kas ir arodbiedrības biedri. Izņēmums būtu tad, ja kāds darbinieks būtu izdarījis kādu pārkāpumu, bet tādu nav.

 

Darba devējs var uzteikt darba līgumu viena mēneša laikā ar arodbiedrības piekrišanu. Ja arodbiedrība nepiekrīt darba līguma uzteikumam viena mēneša laikā, tad darba devējs var celt prasību tiesā par darba līguma izbeigšanu, kas arī šobrīd tiek darīts.

 

"Dzirkstelei" diemžēl neizdevās sazināties ar uzņēmuma arodbiedrības priekšsēdētāju Jāni Jarusovu, bet Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS priekšsēdētāja vietnieks jurists Edvīns Krieviņš paskaidroja, ka vēl neesot līdz galam iepazinies ar lietas materiāliem, jo notikusi tikai saskaņošanas tiesas sēde, kur spriests par civilprocesuālām normām, kā apvienot trīs lietas vienā.

 

"Mēs tikām uzaicināti piedalīties tiesas sēdē kā trešā persona. Mūsu struktūras pakļautībā strādā vietējā uzņēmuma arodorganizācija, kas arī iesniedza prasību. Šajā gadījumā darba devējs vērsās pie vietējās arodorganizācijas, kas nedeva savu piekrišanu. Man ir precīzi jāiepazīstas ar visiem materiāliem, lai varētu sniegt precīzākus komentārus," teica E.Krieviņš.

 

A.Priedeslaipa ir nobažījies, ka tiesvedība var vilkties ilgi.

 

"Ar konkrētajiem cilvēkiem es negribu daudz runāt, lai viņus neiespaidotu, bet viņi ir zinoši, jo mums janvārī bija kolektīva sapulce, kur tika teikts, ka šīs trīs darba amatu vietas ir plānots samazināt. Tad arī tapa vēstule arodbiedrībai. Tā mums nepiekrita un lūdza rakstīt paskaidrojumu šādai rīcībai. Uzrakstījām paskaidrojumu, kam arī arodbiedrība nepiekrita. Šie cilvēki turpina strādāt. Saprotu, ka viņiem darba amatu likvidēšana nav patīkama, jo viņi uzņēmumā ir nostrādājuši daudzus gadus, bet samazināt šoferu skaitu un paturēt administrāciju arī būtu absurdi," saka A.Priedeslaipa.

 

Uzņēmumā šobrīd strādā 44 darbinieki. Visa personāla uzturēšana gadā uzņēmumam veido 35 procentus no visiem izdevumiem.

 

"Šogad mums ir jāizdzīvo ar 318 tūkstošiem dotāciju naudas, tai pieskaitot pašu nopelnīto naudu. Visu iztērēt var ļoti ātri. Katru gadu cenšamies iegādāties jaunu autobusu. Arī šogad iegādāsimies vienu autobusu ar 19 vietām, jo tas uzņēmumam ļaus samazināt izdevumus par degvielu," stāsta A.Priedeslaipa.

Pievieno komentāru

Komentāri 26

Nesatraucies NIKOLA,tūlīt Alis apgriezīs reisus un algas-būs Tev otkats ! Drīz nopirks jaunu busu un atkal būs. Tu tikai gaidi !

pirms 8 gadiem, 2011.06.17 20:33

Izskatās,ka kantora Sikspārnis ir pamodies šefa aizstāvībai!

pirms 8 gadiem, 2011.06.13 16:46

Kā jau Gulbenē, ka tik kādu apriet, pašvaldības uzņēmums ir un paliek, ko tur padarīt. Bez tiem konduktoriem jau nu tiešām var iztikt, autobusa šoferītis var biļetītes patirgot. Kāda vaina iestādes vadītājam, vai tad viņš tur pie vainas, ka dotācijas samazinātas, attopieties gulbenieši un beidziet vienreiz " riet".

pirms 8 gadiem, 2011.06.13 13:24

tāda ir dzīve

Ir ļoti skumji, ja jāatlaiž darbinieki, bet tāda ir dzīve. Katrs rēķina, kā izdevīgāk un kā ietaupīt. Nu konduktori tiešām ir noiets etaps, turklāt ar jauno gadu tas pats par sevi atkritīs, jo būs vienotā biļešu tirdzniecība jāievieš. Un nezin vai konduktora darbs ir tik ļoti sarežģīts un grūts, lai par to maksātu vairāk par minimālo algu. Diemžēl. Un šoferīšiem jau nu par biļēšu tirdzniecību nemaksās otru algu. Vajadzētu ar vēsu prātu tam pieiet un necepties. Varbūt ir vērts dzīvē kaut ko pamainīt, jo nekas nav mūžīgs.

pirms 8 gadiem, 2011.06.13 11:44

jautajums

a tas ka vins atlaiz cilvekus sawas iegribas pec,attaisnojoties,ka nepirtiek lidzeklu ir KOREKTI?????????????????????????????????????tas ka nopirka velvienu luzni cipa jauns autobuss ari ir KOREKTI no vina puses?????????????????

pirms 8 gadiem, 2011.06.12 17:46

Viņam rūp tikai savs krēsls.Līdz pensijai vēl pāris gadus noturēties gribas!

pirms 8 gadiem, 2011.06.11 22:22

Viņa jaunais muSORs otro skati nevarēja iziet ar pirmo reizi.Kā var teikt,ka pašvaldībai nav naudas,ja likums paredz.Cilvēki viņam rūp-smiekli nāk.

pirms 8 gadiem, 2011.06.11 20:41

fotogrāfs

Bilde krimināla.Laikam cilvēks noguris tik smagi ''strādāt''!

pirms 8 gadiem, 2011.06.11 17:47

Aļiks ir iedomājies,ka tā ir viņa privātā firma-ko gribu to atlaižu,cik gribu tik maksāju,taisnība vienmēr ir tikai man!Nu vienkārši mazs Staļins.

pirms 8 gadiem, 2011.06.11 17:40

Visur tiek uzsvērts,ka jāpērk jauni autobusi lai ietaupītu uz degvielas patēriņu.Nopirka muSORu par 90 000 Ls ar 16 litru patēriņu uz 100 km,bet dabā ziemā tas tērēja visus 28.Kur tad ir tā solītā ekonomija???

pirms 8 gadiem, 2011.06.11 10:24

Piekrītu ietaupījumam-neko gan no divu konduktoru algas neietaupīs,turklāt par šo darbu tāpat maksās šoferiem.Lai pats mazāk laksta ar uzņēmuma mašīnu apkārt,nepērk visādus alkometrus,kameras un muSORus,tad arī nauda būs.Valdes loceklim vienreiz ir jāattopas,ka viņš arī ir darba ņēmējs,nevis kaut kāds uzņēmējs,kurš nez kurā intervijā uzsver-es,man,es,es,es.Viņš nelolo cerības ,ka dabūs naudu no pašvaldības, kaut gan tas ir pēc likuma-tātad vai nu viņš to nevar,vai negrib,bet cilvēkus bez darba atstāt gan var bez sirdsapziņas pārmetumiem.Tas jau ir visvienkāršāk.

pirms 8 gadiem, 2011.06.10 22:54

ZOBUPASTA

kad vienreiz bus taisniba, pasu priedeslaipu,lielzobi wajag atlaist,nesance neko!!!!!!!!!!!!!!!

pirms 8 gadiem, 2011.06.10 17:06

taisniba

nemurgojat ko nezinat,algas ir minimalas un katram cilvekam gribas maiziti est,lai cik vina plana nebutu

pirms 8 gadiem, 2011.06.10 17:04

ietaupijums

kas jus wisi te sapipejusies zaliiti?padomajiet pasi, ka war but gulbene tada alga un wel konduktoriem:))uznemums strada ar pelnu,nauda banka uzlikta uz procentiem,bet 2 konduktoru mazas algas spes weikt ietaupijumus uznemumam,kur logika?soferiem tapat pieliks ls par konduktoru darba darisanu.tagad cilweki stawes garas rindas kamer soferis parskaitis ls un izsitis bileti:))))ta ir priedeslaipas stulba iegriba,labuma nekada,tikai cilveki paliek bez darba un vissssssssssssss.bet ko war gribet no cilweka ar padomju sawienibas uzskatiem un ricibu

pirms 8 gadiem, 2011.06.10 17:00

Vilis

Idioti,nevajag tēlot gudros matemātiķus-konduktori saņem nedaudz vairāk par minimālo algu.Visi minētie ietaupījumi ir kārtējais Priedeslaipa BLEFS.

pirms 8 gadiem, 2011.06.09 20:47

nja

Rupji rēķinot - 470 uz papīra, 320 uz rokas, bet darba devējam tas izmaksā 580 Ls. Tā ka...

pirms 8 gadiem, 2011.06.09 16:46

skudra

Nu nerēķina gan tā , ka darbinieka izmaksas ir tas pats, kas darba alga pirms nodokļiem.. kaut vai 24.09 % darba devēja soc iemaksas un vēl citi "sīkumi" - kādiem jau te grāmatvedība ir tikai 2+2 saskaitīt.
Jebkuru darbinieku atlaišana ir riebīgs process gan atlaidējiem , gan atlaistajiem , bet konduktoriem nav tik un tā nākotnes.
Tomēr vēl pusgadu atpakaļ ( nezinu kā tagad , nav sanācis braukt) dažiem šoferīšiem ar to biļešu došanu gan bija problēmas .

pirms 8 gadiem, 2011.06.09 16:35

Vietējās ziņas