Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Uztraucas par bērnu drošību 14

Pirms gandrīz divarpus gadiem izveidotā gājēju pāreja Stāķos uz Gulbenes-Jaungulbenes valsts nozīmes ceļa šodien izskatās bēdīgi. Baltās līnijas nav atjaunotas, un, kā “Dzirkstelei” informē vietējie iedzīvotāji, daudzi autovadītāji traucas pāri “zebrai”, pat nedomājot piebremzēt. Turklāt ir palielinājusies satiksmes intensitāte sakarā ar to, ka notiek Madonas ceļa rekonstrukcija un autovadītāji izmanto alternatīvas, lai apietu pagaidu neērtības.

“Katru dienu trīs bērnus pavadu no Šķieneriem uz Stāķu skolu un mums ir jāiet pa šo pāreju. Reti kura automašīna apstājas. Tāpēc, pirms šķērsot ielu, labi nopētām, vai nenāk automašīna no ceļa vienas vai otras puses. It kā ceļš ir brīvs, ejam pāri, bet te pēkšķi kāda automašīna lielā ātrumā burtiski min uz papēžiem,” “Dzirkstelei” stāsta Šķieneru iedzīvotāja, kura vēlas būt anonīma.

Viņa ir neizpratnē, kāpēc izveidota gājēju pāreja tādā vietā, kur šoferi ignorē uzstādītās ceļa zīmes. Ne tikai nedrošā ielas šķērsošana satrauc sievieti, bet arī peļķes, grāvji ceļa malās, garām braucošās smagās automašīnas ar baļķu kravām. Gājējam neesot, kur palikt. “Kāpēc nevar labiekārtot? Man ir bail par bērniem, kuri šķērso šo krustojumu ceļā uz skolu un mājām,” viņa saka.

Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis “Dzirkstelei” saka, ka emocijas iedzīvotājos ir saasinājušas neērtības, kas radušās sakarā ar atkusni. Viņš atgādina, ka gājēju pāreja minētajā vietā Stāķos tika izveidota pēc vietējo iedzīvotāju lūguma. Akciju sabiedrība “Latvijas valsts ceļi” gājusi pretī cilvēkiem.

“Gribētajā vietā pāreja gājējiem ir izveidota un ir sevi attaisnojusi. Neko labāku tur šobrīd nevarētu izveidot. Par luksofora ierīkošanu aizmirsīsim, jo satiksmes intensitāte uz tā ceļa nav tik liela,” uzskata J.Duļbinskis. Viņš atgādina, ka ceļa posmā, kur atrodas šī gājēju pāreja, atļautais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā. Pēc J.Duļbinska domām, arī ceļa pārredzamība ir laba. “Es pats ikdienā to ceļu mēroju vairākas reizes. Redzu, ka satiksmes intensitāte nav tik liela, lai gājēji nesagaidītu, kad garām pabrauc automašīna, un tikai pēc tam šķērsotu brauktuvi,” viņš saka.

Šoferi negrib stāties pie gājēju pārejas, kā arī negrib samazināt braukšanas ātrumu, tur arī visa problēma, “Dzirkstelei” pauž jurists Kārlis Kārkliņš, kurš savulaik Gulbenē vadīja ceļu policiju un labi pārzina situāciju novadā. Viņš nedomā, ka transporta plūsma Stāķos ir palielinājusies sakarā ar Madonas ceļa rekonstrukciju. K.Kārkliņš uzskata, ka satiksmes intensitāte Stāķos visu laiku ir liela.

“Varbūt vairāk tur ir jāpastrādā policijai. Kaut vai profilaksei, nevis lai sodītu. Vīri formās iespaido. Ja tas nelīdz, jāaizrāda šoferiem, jāuzraksta arī kāds pārkāpuma protokols. Cilvēki ir jāradina, ka pie gājēju pārejas ir jāstājas, ka ir jāievēro ceļa zīmes. Stāķi un Šķieneri ir tā vieta, kur lielākā daļa automašīnu izskrien cauri nepiebremzējot. Kā brauca ar 70 līdz 90 kilometru ātrumu stundā, tā aizdodas tālāk,” saka K.Kārkliņš.

Viņaprāt, situāciju vēl glābj tas, ka gājēju pārejas vietā Stāķos ceļš ir labi pārredzams. Tikai tāpēc tur reti kad bijuši ceļu satiksmes negadījumi. Taču neomulīga sajūta gājējiem tur noteikti varot būt, uzskata K.Kārkliņš. Viņš arī uzsver, ka problēmas uz gājēju pārejām novadā ir daudzviet. Pilsētā šoferi esot disciplinētāki, bet lauku teritorijā viss ir citādi.

Pievieno komentāru

Komentāri 14

bēdigi

Tur var stavet visi dienu un neviens nepalaidis.un ari ir balta zime bet reti kurs to ievero.Vajag ta saucamo guloso policistu uzlikt..Lietuva ta ir pirms apdzivotam vietam.

pirms 4 gadiem, 2016.02.20 11:57

Muris

Nelej šķidru, es pats katru darba dienu braucu šo maršrutu 4-8 reizes un, ja ir gājēji, vienmēr palaižu .Ja par guļošo "milici" ,tad smagie auto viņu iemīs asfaltā, tā, ka pat sūda pāri nepaliks.

pirms 4 gadiem, 2016.02.20 23:12

*

Murim taisnība,mēs arī palaižam gājējus.

pirms 4 gadiem, 2016.02.22 21:10

iedzīvotājs

Pāreja ir labākajā vietā uz šī ceļa, jo tur notiek dabiska gājēju plūsma. Citā vietā ierīkot nebūtu lietderīgi, jo tad pāreju neizmantotu un veidotos vēl vairāk domstarpību starp gājējiem un autovadītājiem. Ieteikums, pāreja varētu būt platāka un/vai slīpā virzienā, lai savienotos ar ceļu uz kura ir vairāk vietas, kur uziet. Krāsojumu var atjaunot. Zīmēm papildus var uzstādīt atstarojošus elementus vai spilgti zaļo krāsu.

pirms 4 gadiem, 2016.02.20 15:45

Māte

Tas pats ir Jaungulbenē pie bērnu dārza,visi lec kā nenormāli,kādēļ tā zīme tur gadiem stāv?

pirms 4 gadiem, 2016.02.20 15:47

nu

Par Jaungulbeni jau nu būtu paklusējusi-ko ta man pie tās zīmes stāvēt un gaidīt kad kāds gājējs parādīsies?Ja tu tur iesi tad arī palaidīšu,un nekvekšķi.

pirms 4 gadiem, 2016.02.21 07:35

Māte

Klusējis būtu,laikam jau esi viens no tiem lēcējiem,kurš lec tai ceļa posmā ar 130 stundā!

pirms 4 gadiem, 2016.02.21 09:32

noverotajas

atkal usu unikla mamma. ne vinai ar mak=jam labi, ne pagast, ne parejo. atkal visgudraka. tak nevajag. visi saprot, bet ipasas uzsversanas

pirms 4 gadiem, 2016.02.21 01:30

padla

Vajag gājēju tiltiņu uztaisīt,būs gan gājējiem labi,gan pašvaldībai.Uz tā rēķina varēs kaut ko ,,nāsī ieraut,,

pirms 4 gadiem, 2016.02.21 11:11

māmiņa

Līdz bērnudārzam var aiziet pa izgaismotu ielu(gar Stāķu pieturu), būs trīs minūtes ilgāk, toties pa gaismu un kustības ir ļoti svarīgas gan bērnam gan mums pašām.

pirms 4 gadiem, 2016.02.23 12:13

resna

ejiet apkart un busiet tievi jums visu vajag tikai padot ka uz paplates pakustinat ***s

pirms 4 gadiem, 2016.02.23 18:25

krievuska

krievu laika ari satiksme pastaveja nu tagad baigas beibes nezin ka savus bernus izcelt lai macas nevis pieprasa

pirms 4 gadiem, 2016.02.23 18:32

Vietējās ziņas