Vai ceļmalas aizaugs? 6

Kāds laikraksta lasītājs vērš uzmanību, ka daudzviet novada autoceļu ceļmalas ir aizaugušas ar krūmiem, vasaras sezonā tās aizaug arī ar zāli. Tas nereti traucē drošu satiksmi. Lasītājs vēlas noskaidrot, cik tuvu ceļa braucamajai daļai drīkst augt krūmi, cik bieži tie būtu jāizcērt un cik bieži jāpļauj zāle ceļmalās.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters skaidro, ka attālums, kādā no ceļa malas jābūt izcirstiem krūmiem, atšķiras uz dažādiem ceļiem.


Runājot par ceļmalu kopšanu, L.Aumeisters uzsver, ka ir jārēķinās ar kopējo ikdienas uzturēšanai atvēlēto finansējumu, turklāt vispirms ir jānodrošina ceļa braucamās daļas kvalitāte un drošība.


“Ja citos darbos, piemēram, autoceļu uzturēšanā ziemā vai bedrīšu remontā pavasarī nav izlietots pārāk daudz līdzekļu, varam veikt arī šādus kopšanas darbus. Otrs variants ir slēgt līgumu ar kādu uzņēmēju, ka viņš bez atlīdzības veic nodalījuma joslas sakopšanas darbus, kā nosacītu samaksu paturot sev iegūtos krūmus, arī kokus. Par šādu variantu ir interese arī mūsu novadā,” stāsta L.Aumeisters.


Šobrīd uz Gulbenes-Madonas šosejas notiek arī granulu rūpnīcas būvniecība. L.Aumeisters spriež, ka, iespējams, arī tas palielinās interesi par krūmu izciršanu.


“Krūmu ciršanu atsevišķos ceļu posmos plānojam katru gadu. Tas tiks darīts gar atsevišķiem ceļiem arī šogad. Šogad plānots veikt apauguma novākšanas darbus ceļiem posmā Tirza-Velēna un Druviena-Lizums. Šobrīd sagatavošanā ir arī dažas vienošanās par bezatlīdzības apauguma novākšanu. Valsts ceļu kopgarums novadā ir 588 kilometri, tādēļ katru gadu gar visiem ceļiem krūmus nevarēsim izcirst. Atkarībā no finansiālo līdzekļu iespējam arī cenšamies izvērtēt, kurās vietās steidzamāk ir nepieciešams izcirst krūmus, lai tie nekļūst par apdraudējumu satiksmei,” saka L.Aumeisters.


Zāles pļaušana ceļa nodalījuma joslā ir noteikta atkarībā no ceļu uzturēšanas klasēm. Vasarā svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem – Smiltene-Gulbene, Madona-Gulbene, Gulbene-Balvi – ir noteikta A uzturēšanas klase (transportlīdzekļu satiksmes intensitāte ir lielāka par 1000 automašīnām diennaktī) un ceļmalas tur tiek pļautas divreiz sezonā – pirmo reizi līdz Jāņiem un otro reizi augustā, lai neveidotos kūla. B un C klases ceļi tiek pļauti reizi sezonā – tuvāk rudenim. Ar D klases ceļiem ir visbēdīgāk – ja līdzekļi neatļauj, tie, iespējams, pat paliek nenopļauti.


Šogad plānots veikt apauguma novākšanas darbus ceļiem posmā Tirza-Velēna (attēlā) un Druviena-Lizums. Foto: Gatis Bogdanovs

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Buks

Aumeistar aizdomājies,kāda drošība ja āzis galvu no krūmiem uzreiz bāž uz ceļa,kā lai automašīna izvairās?

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 10:03

zb

Runāja ka paliek līdzekļi pēc ziemas pāri,bet kaut kā to nevar just .Ne ceļus greiderē un aizrunājas arī par ceļa malu kopšanu...laikam jau tā cūcība nekad nebeigsies.

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 11:03

Meitēns

Cik daudz tad tā finansējuma vajag un kādi projekti jāizstrādā,lai piem. kādā pagastā uz nepārredzamiem krustojumiem izgrieztu pa nelielam krūmiņam,to tak pat mazs bērns var.Iedodiet taču reiz tiem pabalstu saņēmējiem fuksīti rokās un ierādiet pa krūmiņam.

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 11:21

juris

Nekad nav naudas,tikai citos novados gan ir nauda krūmu pļaujai,Gulbenes nov. -tāpat ir labi.

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 16:04

:)

Zāģēs tad, kad varēs uztaisīt šķeldas business:)

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 17:38

Edgars

Protams, ka situācija ir dramatiska. Tikai nevajag idealizēt, ka citos novados tā ir labāka. Ne jau tikai ceļmalas, viss šis Vidzemes gals (arī lauki, tīrumi, notekkgrāvji u.t.t.) ir kārklu audžu pārņemti. Tādā nozīmē mēs te dzīvojam arvien nolaistākā un atbaidošākā vidē. Nekoptās ceļmalas uz tā fona nav izņēmums. Tomēr arvien uzskatu, ka pie tiem nabadzības grašiem, kas mūsu valstī tiek atmesti ceļu uzturēšanai, Aumeistars & Co prioritātes spēj noteikt labāk, nekā mūsu kaimiņu novados. Jā, man arī nepatīk braukt pa krūmiem aizaugušiem, trepjainiem ceļiem. Bet paturu prātā, ka pēdējo 5-6 gadu ziemu laikā nav bijusi tāda reize, kad mans lauku ceļš, pa kuru nekādi autobusi nekursē, nebūtu iztīrīts pēc kārtējiem sniegiem un puteņiem. Darbs ir vienmēr sasniedzams, lauku mājas nav jāpamet. Tādu kā es laukos ir daudz - cik gan te uz vietas ir darbavietu? Vienmēr izbraucami ceļi ziemā ir būtiskāki par neērtībām, ko sagādā nesakopti ceļi vasarā. Jā, mums gribas gan vienu, gan otru.Tomēr man šķiet, ka pārskatāmā nākotnē tas arvien nebūs reāli.

pirms 7 gadiem, 2014.06.02 23:21

Vietējās ziņas