Valsts ieņēmumu dienestā var konsultēties klātienē un pa telefonu

Jau astoņus gadus Valsts ieņēmumu dienesta Vidzemes reģionālās iestādes Gulbenes nodaļā ir konsultāciju daļa, kurā strādā divas darbinieces un kur klienti var nākt pēc padoma, var arī zvanīt, jautāt un saņemt atbildes. Šogad te sniegtas jau 5689 konsultācijas.

"Labprāt sagaidām klientus pie sevis, lai sarunātos klātienē, jo gadās, ka pa tālruni cilvēkam grūti izskaidrot, ko tieši viņš vēlas uzzināt. Kad klients parāda savus finanšu dokumentus, vieglāk ir saprasties un noskaidrot interesējošo. Telefoniski vislabāk ir atbildēt uz kodolīgiem jautājumiem," "Dzirkstelei" saka Valsts ieņēmumu dienesta Vidzemes reģionālās iestādes Gulbenes nodaļas vadītājas vietniece, nodokļu maksātāju konsultāciju daļas priekšniece Irina Markova.

 

Konsultē arī frizieres, celtniekus, masierus

Galvenokārt konsultantu klienti ir Gulbenes rajona uzņēmumu grāmatveži, kā arī privātpersonas, starp tām cilvēki, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību. Gulbenes rajonā saimniecisko darbību veic frizieri, masieri, lauksaimnieciskās produkcijas ražotāji, viens tulks, skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēji, ārsti, kultūras darbinieki. Pērn saimniecisko darbību Gulbenes rajonā veica arī viena zīlniece. Šogad viņa to vairs neturpināja. Gulbenes rajonā saimniecisko darbību nav reģistrējis neviens dziednieks. Toties celtnieki ir! Kaut faktiski viņi strādā pie darba devējiem, kas šādi izvairās maksāt sociālo nodokli. Šāda tendence sākās pērn un turpinās šogad.

 

"Saimnieciskās darbības veicējiem pašiem jāpilda visi grāmatvedības dokumenti," saka I.Markova.

 

Saimnieciskās darbības veicēji ir spiesti paši mācīties orientēties savā grāmatvedībā, jo pārāk dārgi jāmaksā par grāmatveža pakalpojumiem.

 

I.Markova uzsver, ka ir gandarījums, ja kopīgu pūliņu rezultātā cilvēki iemācās patstāvīgi uzrakstīt ienākumu deklarāciju un finanšu atskaiti.

 

Aktuāli - darījumi ar kokmateriāliem

Klientu aktuālie jautājumi ir par nekustamo īpašumu pārdošanu un darījumiem ar kokmateriāliem. Pretrunas likumos rada neapmierinātību klientos.

 

"Reizēm nevaram izskaidrot likumdevēja izstrādātās normas," atzīst I.Markova.

 

Gadoties arī neapskaužamas situācijas. Piemēram, pērn jūnijā spēkā stājās grozījumi par iedzīvotāju ienākuma nodokli, kur bija norādīts: ja nekustamais īpašums vai kokmateriāli īpašumā atrodas ilgāk par gadu, tad nav jāmaksā nodoklis. Bija konkrēts gadījums, kad cilvēks sašutis uzzināja - ja darījumu būtu noformējis vienu dienu ātrāk, nodoklis nebūtu jāmaksā. Taču informācijas trūkuma dēļ cilvēks pasteidzās un šajā nodoklī dabūja samaksāt krietnu summu.

 

I.Markova saka, ka šajā gadījumā tā nebūtu noticis, ja cilvēks būtu pakonsultējies Valsts ieņēmumu dienestā.

 

"Mēs iesakām neklausīties baumās, bet vaicāt mums par savu konkrēto gadījumu, jo katrs no tiem ir individuāls. Ir jāzina, kas tas ir par darījumu, kā tas notiek. Tikai zinot visu informāciju, var atrast vislabāko risinājumu," saka I.Markova.

 

Viņa uzsver, ka gudri rīkojas tie, kas pirms darījuma veikšanas konsultējas Valsts ieņēmumu dienestā.

 

"Cilvēki tomēr mācās no savas rūgtās pieredzes, no kaimiņa vai drauga neveiksmēm," saka I.Markova.

 

Tomēr viņa atzīst, ka arī dienestā konsultanti mēdz kļūdīties, jo reizēm Galvenās nodokļu pārvaldes skaidrojumi par vienu un to pašu jautājumu atšķiras.

 

Ievēro klientu apkalpošanas kultūru

I.Markova saka, ka konsultanti izjūt - daudzi klienti pie viņiem atnāk pikti, vaino profesionalitātes trūkumā.

 

"Mēdz pārmest: mēs jūs uzturam, jūs dzīvojat no mūsu nodokļiem."

 

Konsultanti, kā uzsver I.Markova, izturas ar cieņu pret katru klientu, sniedz padomus, taču izvēle un rīcība ir katra konkrētā cilvēka personiskā atbildība. Dienesta darbinieki kursos apgūst klientu apkalpošanas kultūru un prot nevienā situācijā "neiziet no rāmjiem".

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas