Var cerēt tikai uz Naglenes ceļa greiderēšanu 22

Lietus laikā tā sauktais Naglenes ceļš ir praktiski neizbraucams. Par to bieži vien redakcijai ziņo autovadītāji. Redakcija nesen saņēma arī fotogrāfijas, kuras parāda, kādā stāvoklī ir ceļš. Šobrīd situācija gan esot nedaudz uzlabojusies, jo ceļš ticis greiderēts.
“Ceļš uz Beļavu un Alūksni izskatās pēc bišu šūnām vai arī apelsīna mizas. Jā, šeit varētu piemeklēt daudz epitetus, bet ceļš tik tiešām ir neizbraucams! Dažkārt, šķiet, ka vieglāk būtu braukt pa blakus esošo pļavu. Vēlos uzzināt, vai šis ceļš pieder pašvaldībai, un kādēļ netiek savests kārtībā?”  interesējas iedzīvotāja.
Savukārt kāda autovadītāja, kura ikdienā brauc pa šo ceļu, piebilst, ka ne jau tikai lietus laikā, bet arī sausā laikā bieži vien ceļš ir sliktā stāvoklī, jo noslodze šim ceļam ir liela. Ceļu izmanto arī smagie kravas auto.

Atsevišķu posmu remonti neglābj situāciju
Beļavas pagasta pārvaldē “Dzirkstele” noskaidroja, ka tas ir valsts ceļš. Akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona direktors Raitis Niedra “Dzirkstelei” saka: “Tiklīdz beidz līt, tā varam braukt un greiderēt!” Taču viņš arī skaidro, ja lietus līst vairākas dienas, greiderēšanai nav jēgas. Tad, kad ceļa virskārta ir ļoti piesātināta ar ūdeni, tā pārvēršas putrā. “Ko darīt autovadītājiem? Jāsamazina braukšanas ātrums. Nevar “lidot”.  Ja ceļam nav nestspējas, kā sāk līt, tā veidojas bedres. Un, ja vēl ceļam ir liela noslodze, tad tas viss ietekmē. Protams, labākais risinājums ir kārtīgs ceļa remonts,” saka R.Niedra.
Beļavas pagasta pārvaldes vadītājs Aivars Rakstiņš “Dzirkstelei” stāsta, ka iedzīvotāju sapulcēs vienmēr tiek aktualizēts jautājums par ceļu remontiem. “Iedzīvotājiem neinteresē, vai tas ir valsts vai pašvaldības ceļš. Viņi grib zināt, kad tie būs sakārtoti, bet pagaidām vairāk par ceļu greiderēšanu neko nevaram gaidīt,” saka A.Rakstiņš.
Viņš stāsta, ka atsevišķus Naglenes ceļa posmus “Latvijas valsts ceļi” ir centušies uzlabot, bet tas neglābjot situāciju. “Šie veiktie darbi neko daudz nav devuši. Kā lietus, tā ceļu izdauza, un ir bedres. Ja nevar ceļam veikt kapitālu remontu, tad domāju, ka atliek biežāka greiderēšana. Uz asfaltu mēs vairs neceram. Slikts ceļu stāvoklis - tā nav tikai problēma autovadītājiem, bet arī teritorijas attīstībai. Nekas nenotiek! Pamatu pamats ir ceļš.  Ja būs labs ceļš, tad varbūt arī ražotājs sāks kaut ko tajā vietā attīstīt. Nav ceļa, nav dzīvības. Un Beļava to parāda,” uzsver A.Rakstiņš.

Nākamajos divos gados – šim ceļam tikai uzturēšanas darbi
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļa “Dzirkstelei” sniedz šādu atbildi par šo ceļu: “Autoceļa Alūksne–Kalniena–Gulbene grants segums lielākoties ir sliktā tehniskā stāvoklī, arī vidējā diennakts satiksmes intensitāte uz šī ceļa ir maza – 244 transporta vienības diennaktī. No tām kravas transports ir seši procenti. Valsts autoceļu sakārtošanas apjoms ik gadu ir atkarīgs no tā, cik daudz līdzekļu valsts autoceļu uzturēšanai tiek atvēlēti valsts budžetā. Ņemot vērā to, ka finansējums jau ilgus gadus nav pietiekams, lai veiktu visus nepieciešamos būvniecības un remonta darbus, tie tiek plānoti prioritārā secībā, ņemot vērā satiksmes intensitāti un ceļa tehnisko stāvokli. Proti, jo vairāk cilvēku ceļu izmanto un jo sliktākā ir tā tehniskā kvalitāte, jo drīzāk tiek plānoti tā remontdarbi, tādā veidā nodrošinot labākus braukšanas apstākļus iespējami lielākam satiksmes dalībnieku skaitam. Tiek ņemtas vērā arī plānošanas reģionu izvirzītās prioritātes. Līdz ar to šis autoceļš 2021. un 2022. gadā tiks uzturēts vien ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros.”

Pievieno komentāru

Komentāri 22

bedre

Novada pašvaldība! Sakiet beidzot aizstāvēt savu iedzīvotāju intereses un cīnīties par viņu tiesībām uz sakārtotu infrastruktūru!!!! Pietiks veidot bezjēgas nodaļas un amatus! Tērēt līdzekļus, ko varētu ieguldīt infrastruktūras sakārtošanā! Tā nav nekāda atbilde - neko vairāk nevar gaidīt....! Sākiet strādāt beidzot!

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.06 18:41

ussr

ko tur raksts pasakas stāsta paši jau vien noprotestēja pret asfaltu,atmņa īsa,lokatoru AM pārcēla uz Audriņiem

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.06 20:00

Gulbeniesi

Latvijā ceļi skaitās normāli.tikai kur paliek nauda kuru mēs maksājām,ceļu nodokļus.

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.06 20:26

ussr

tieši tā-SKAITĀS

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.06 20:35

daa

ceļus taisa tik uz savām mājām aizbraucat uz ozolkalnu tur tāds ceļš uz Rakstiņa mājām bet uz Beļavu ceļš ir drausmīgs

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 17:57

juris

Ja Gulbenes novadā nav normālu ceļu un nav līdzekļu to remontiem, tad Gulbenes novada deklarētajiem iedzīvotājiem samazināt uz pusi transporta nodokli!

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.06 21:24

lūk

Kura gada dati par satiksmes intensitāt tie ir? 5-10 gadus veci? Un tas, ka nobalsoja pret lokatoriem, nenozīmē, ka ceļš nav jāremontē un jāuztur!

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 08:32

ussr

ej labāk paēd,dauni

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 19:34

konsultants

vajag labāku mašīnu, tad nejutīs to slikto ceļu!

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 10:01

L*******

Protams, tiem, kuri brauc uz darbu un no darba ar darbavietas auto, un vēl saņem atmaksātu degvielu utt., tiem vienalga kāds ceļš, jo nav jāuztraucas par mašīnas tehnisko stāvokli, tiem nekad nesaprast vienkāršo darba darītāju, kuram jālauž sava mašīna pa briesmīgajiem pagasta ceļiem, Un viņiem nav citas alternatīvas, kā nokļūt uz darbu,

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 19:25

ussr

nu man ir DŽIPS ,k o tālāk BMP,ARMATA??,ja tas bija caur smaidu ,ok

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 19:42

daa

Jūs pat necenšaties baigi greiderēt ceļus jo jums vienalga

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 18:01

ussr

atruna-beidzās nauda,sniega daudz,utt.kuhņu zinu

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 19:38

JS

Sitam celam greideris sen vairs nevar palidzet

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.07 21:40

gājējs

ussr!!! Tev ur džips, Tu esi urla. Vispār pa šo ceļu nēsājas smagā tehnika ka tik nu! Mežinieki ar baļķiem un bez, lauksaimnieks ar graudiem un bez, un vēl un vēl... Visādas tarataikas. Un jāsaka, ka policijai būtu ko darīt, jo iebraucot pilsētā lielākā daļa (80%) nesamazina ātrumu. Kā nesušies uz 80/90km/h,tā turpina nesties. Gājēju ceļa nav, tur ļoti bīstami!

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.08 07:01

ussr

par vārdiem ir jāatbild-vieta,laiks cikos -aci pret aci ..

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.08 16:48

Bijušais Mežinieks

Tieši tāda pati situācija ir uz autoceļa P72 ar grants segumu Jēkabpils novadā posmā Zasa-Rubeņi-Kaldabruņa-Bebrene. Uzlīst lietus, ceļš burtiski izkūst. Un sausā laikā arī tiek izdauzītas bedres. Plus vel izspaidijumi uz ceļa. Arī greideris kad noiet, vietām augu zeme atsedzas. Un pavasaros ir lieli ceļa izrūgumi. Vārdu sakot ceļš jau sen ir zaudējis savu nestspēju. Ie vietas kur ceļš ir daudz zemāks par ceļmalas grāvjiem.

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.08 08:51

+++

Tas gan par asfalta segumu. Nav līdzekļu uzzīmēt svītras uz ceļa,ko tur gaidīt labu ceļu.Sinoles salāpītais posms ,posms pirms Balviem, tumsā brauc kā akaļā, kur ceļš,kur arumi.

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.08 10:47

kāmītis

Ko Jūs te raudat, Jaungulbene-Siltais grants ceļš ir vispār neizbraucams, palsdies Ciglitim

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.09 09:21

JS

Uz visiem pagastiem var vismaz pa asfaltu aizbraukt a uz Belavu nesanak ,kraties pa zeminieku...

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.09 19:54

G punkts

Visi pagasti lai apvienojas un izstrādā projektu ceļu izbūvei !

pirms 7 mēnešiem, 2020.11.10 12:36

Vietējās ziņas