Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vecākiem vairāk jādomā par bērnu drošību

Tuvojas vasara. Šajā gadalaikā cilvēki daudz vairāk izvēlas pārvietoties ar velosipēdiem, uz ielām un ceļiem ir manāmi arī bērni ar šiem braucamrīkiem, taču ne vienmēr viņu uzvedība uz ceļa ir atbilstoša satiksmes noteikumiem.

Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Prevencijas grupas vecākā inspektore Dace Jukāma uzsver, ka velosipēda vadītājs ir ceļu satiksmes dalībnieks.

 

"Šo elementāro patiesību vajadzētu atcerēties gan tiem, kas velosipēdu vada, gan vecākiem, kas velosipēdu iegādājas savām atvasēm, gan citu transporta līdzekļu vadītājiem. Ir jāsaprot, ka velosipēds nav rotaļlieta. Sēžoties pie tā stūres, mēs uzņemamies atbildību ievērot satiksmes noteikumu prasības un ar savu rīcību neapdraudēt sevi un citus satiksmes dalībniekus," saka D.Jukāma.

 

Pa ielām brauc arī pavisam mazi bērni

Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Kārlis Kārkliņš laikrakstam stāsta, ka ir apzinīgi bērni, kas, sasniedzot 12 gadu vecumu, iegūst velosipēda vadītāja apliecību un brauc, ievērojot satiksmes noteikumus, taču nereti uz ielām tiek novērota pavisam cita situācija.

 

"Jāatceras, ka braukt ar velosipēdu pa brauktuvi vai nomali atļauts no 12 gadu vecuma, bet pa ielām bez uzraudzības brauc arī pavisam mazi knēveļi un tas nav patīkami. Tā ir vecāku vieglprātība! Neviens jau nedomā trīs soļus uz priekšu, taču bērns ir bērns - ja viņš vēl brauc viens, varbūt kaut kam arī seko līdzi, bet kompānijā satiksmes drošība viņu neuztrauc. Jā, māju pagalmos un dzīvojamajās zonās bērni drīkst braukt vieni bez vecuma ierobežojuma, taču vienā brīdī viņš ir pagalmā, bet nākamajā jau ir izdomājis pārbraukt pāri ielai," saka K.Kārkliņš.

 

"Dzirkstele" kopā ar ceļu policijas inspektoru un nepilngadīgo lietu inspektori devās novērot situāciju pilsētas ielās. Protams, tika novēroti kārtīgi satiksmes dalībnieki, pat ar ķiverēm galvās, taču sastapti tika arī bērni, kam vēl nav 12 gadu, nav arī vadītāja tiesību, un viņi brauca vieni paši bez uzraudzības. Šiem jaunajiem velosipēdistiem inspektori iedeva bukletus par velosipēdistu drošību, skaidroja, ko drīkst un ko nedrīkst darīt, kā arī aicināja ievērot satiksmes drošības prasības.

 

Policija aicina aizdomāties

"Mums nav vēlmes par katru cenu sodīt, turklāt bērnam arī atbildība iestājas tikai no 14 gadiem. Mūsu mērķis ir brīdināt, informēt, lieku reizi pievērst vecāku uzmanību, jo bērni par sekām neaizdomājas. Ne jau velti ir noteikts, ka no 12 gadu vecuma viņš var iegūt velosipēdista apliecību un var arī patstāvīgi braukt. Maksimālais sods, ko varam uzlikt par noteikumu pārkāpšanu, ir pieci lati vai arī brīdinājums, bet tas nav samērojams ar to nelaimi, kas var notikt," saka K.Kārkliņš.

 

Par laimi, pēdējo gadu laikā mūsu novadā nav notikuši nelaimes gadījumi, kuros būtu cietuši bērni velosipēdisti. Nedaudz senākā pagātnē bija gadījumi, kad cieta motorolleru un mopēdu vadītāji, tādēļ arī šiem jaunajiem vadītājiem jāatgādina par satiksmes drošības prasību ievērošanu un arī ķiveru lietošanu. Ir labi, kamēr viss ir kārtībā, bet, nedod Dievs, kaut kas notiek, sekas var būt dažādas," saka K.Kārkliņš, vēlreiz aicinot vecākus vairāk pievērst uzmanību savu atvašu drošībai.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas