Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vēlreiz apsekos Stradu ceļu 43

Vides aizsardzības klubam izdevies pārliecināt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, ka Stradu pagastā rekonstruējamā Rēzeknes ceļa malās 10 kilometru garumā aug arī dižkoki un potenciālie dižkoki, kuri ir jāsaglabā.

Tādējādi tiek apšaubīts izstrādātais šā ceļa rekonstrukcijas projekts, kāds tas ir šobrīd.


Paredzams, ka nākamnedēļ Gulbenē ieradīsies ekspertu grupa, lai vēlreiz apsekotu Rēzeknes ceļa posmu no Gulbenes līdz Pededzes tiltam. Tas vakar tika izlemts sanāksmē Satiksmes ministrijā, piedaloties arī Vides aizsardzības kluba, Gulbenes novada pašvaldības un Vidzemes plānošanas reģiona, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji.

Ir jāsaglabā dižkoki Stradu pagastā rekonstruējamajā Gulbenes – Rēzeknes ceļa malās - tā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija raksta vēstulē Satiksmes ministrijai, atbalstot dabas draugus, kuri aizstāv dabas vērtības.


Kopējais šo vērtīgo aleju un koku rindu garums ir 4421 metrs - to secinājusi Dabas aizsardzības pārvalde, kuras pārstāvji 15.augustā apsekoja rekonstruējamo Gulbenes – Rēzeknes posmu Stradu pagastā desmit kilometru garumā. Konstatēts, ka trīs koki atbilst aizsargājamo koku (dižkoku) izmēriem. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par dižkokiem ceļmalu apstādījumos uzskatāmi - divi parastie ozoli ar 4,75 un ar 4,04 metru apkārtmēru, kā arī melnalksnis ar 2,95 metru apkārtmēru. Ministru kabineta noteikumi nosaka - aizsargājamā koka (dižkoka) nociršana pieļaujama tikai ar Dabas aizsardzības pārvaldes atļauju.


Konstatēts, ka gar minēto autoceļa posmu aug arī potenciāli dižkoki (koki, kas pārskatāmā nākotnē var sasniegt dižkoku izmērus), četru koku dobumos ir konstatētas īpaši aizsargājamas bezmugurkaulnieku sugas lapkoku praulgrauža “Osmoderma eremita” barošanās pazīmes un kokos ir dobumi, kas piemēroti sikspārņiem un pūčveidīgajiem putniem.

Vai projektam jāpārvelk strīpa?
“Vai nu šis ceļa projekts ir jānoraksta, vai arī ir jāpanāk pozitīvs risinājums - kompromiss. Jāvienojas ir abām pusēm. Projekts ir jāpabeidz! Nevar atstāt koku ceļa malā, zinot, ka tā sakņu sistēma tiks bojāta. Tāpēc vēlreiz atbrauks komisija no Satiksmes ministrijas un Dabas aizsardzības pārvaldes, lai pārskatītu kokus Rēzeknes ceļa malās, vienosies tā, lai ziemā varētu izsludināt iepirkumu un nākamgad turpināt ceļa būvniecību,” “Dzirkstelei” saka Gulbenes novada domes deputāts, Vidzemes plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs, kurš vakar bija sarunu dalībnieks Satiksmes ministrijā.


N.Stepanovs dabas draugiem esot pastāstījis, cik svarīgs šis ceļš ir Vidzemes reģionam. “Tas ir taisnākais ceļš caur Valmieru, Smilteni, Gulbeni un Rēzekni uz Maskavu. Tas ir tranzīta ceļš. Ja Rēzeknes ceļš 10 kilometru posmā no Gulbenes netiks sakārtots, transports brauks pa citu ceļu - caur Balviem. Bet tas ir lieks līkums – apmēram 26 kilometri! Ekonomiski tas ir neizdevīgi,” viņš saka.


Vides aizsardzības kluba viceprezidente Elita Kalniņa, kura arī vakar bija tikšanās dalībniece Satiksmes ministrijā, “Dzirkstelei” saka, ka bijusi gandarīta par piedāvājumu kopīgi meklēt kom­promisu. Tikšanās laikā dabas draugi esot saklausījuši informāciju, ka jau pats projekts paredz saglabāt 100 kokus Rēzeknes ceļa malās Palienā. Kompromisa piedāvājums pagaidām bijis saglabāt vēl piecus īpašus kokus, kurus aizstāv dabas draugi. “Zinot kopējo koku skaitu, kādu plānots izcirst, vēl piecu koku saglabāšana nav nekāds kompromiss,” uzskata E.Kalniņa.
Tikšanās laikā Satiksmes ministrijā arī atklājies, ka pagaidām ceļinieku un dabas pētnieku ekspertīzēs atšķiras viedoklis, kuri koki Rēzeknes ceļa malās ir un kuri nav īpaši vērtīgi. Vides aizsardzības kluba viedoklis pagaidām neesot mainījies, uzstājot, ka vērtīgie koki ir jāsaglabā un ka 10 kilometrus garajam Gulbenes – Rēzeknes ceļa posmam varētu uzlikt norādi, ka braukšanas ātrums ir jāierobežo līdz 50 kilometriem stundā. Tajā pašā laikā E.Kalniņa uzsver: “Mēs neesam pret ceļa rekonstrukciju.”

Pievieno komentāru

Komentāri 43

kokiem

http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_spiking

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5

pirms 8 gadiem, 2011.12.29 00:14

janka

Fotogrāfijā koku aleja ir lieliska. Un tāda viņa būs arī pēc ceļa rekonstrukcijas, jo nobildēts ir Stradu ciems, kur saskaņā ar projektu ceļš netiek paplašināts un koki paliek tādi kā ir(nozāģējot tikai tiešām bīstamos, slimos nedaudzus kokus)aptuveni 400 m garumā. Bet pirms un pēc ciema kopumā nekā tur smuka nav, tikai atsevišķi koki.

pirms 8 gadiem, 2011.09.01 18:03

Tapirs

Palasīju komentārus, jā dižkoki dikti daudziem patīk, jājautā tiem kuriem patīk ir arī auto. Un ja ir auto, vai paši maksā servisa rēķinus? Braucu tur pagājušonedēļ un mēģināju iedomāties normāli izveidotu ceļa profilu ar uzbērumiņu kur vajag un grāvīšiem pa malām lai ūdens uz ceļa nekrājas. Ja tur atstāj kokus tad vai nu tie ir starp grāvi un ceļu, vai arī grāvis ir tomēr starp ceļu un kokiem. Otrajā gadījumā ceļa vietā ir vienjoslas zarna. Jā, rokot to grāvīti laikam jācērt saknes.

pirms 8 gadiem, 2011.08.30 18:16

Ex-Librim

Cepuri nost, pilnigi pareizi pateikts!
Zinu ari kur pagajuso gadu pilnigi taisna cela posma viens taksometra braucejs no Rigas nobrauca cilveku pirms pagreiziena uz veco Lejasciema celu un vel aizbega pie tam. Cilveks nomira, bet sim nekas, esot policijai pateicis ka domajis ka zveram uzbraucis un aizbraucis talak.

pirms 8 gadiem, 2011.08.30 09:03

Ex libris

Visiem koku nīdējiem. Ar mašīnu Jūs varat nosisties arī taisnā ceļa posmā jo tad šķietami, ka nekas netraucē, kļūstam pārgalvīgi un braucam ātrāk nekā atļautie km/h. Atliek tikai kādam zvēram, cilvēkam izskriet uz ceļa un avārija kā likts. Paskaitiet, cik tagad dzīvnieku līķi mētājas uz šosejām šķietami taisnos ceļa posmos. Dažs labs pat speciāli brauc virsū, pat nepiebremzē. Par braukšanu sliktos meteoroloģiskos apstākļos nemaz nerunāsim. Tāpēc nevajag novelt vainu uz kokiem, bet priecāties par tiem, jo tie samazina jūsu plānprātīgo - agresīvo braukšanu. Dažiem tomēr arī tas nav šķērslis, tie tad nu arī skrien ar pieri sienā. Par braukšanu dzērumā vispār nerunāsim.

pirms 8 gadiem, 2011.08.30 06:27

nezalais

certam nost vai buvejam blakam jaunu celu.

pirms 8 gadiem, 2011.08.28 09:47

tak ko jus nematies vajg veikt tautas referendumu lai velesanu komisija sludina nakamo referendumu un tad ari lemsim vai mums vajag vecus kokus vai jaunu celu???!!!
Varbut lai letak sanaktu valstij sis jaukais pasakums meginasim to risinat saprotamak zalie pret nidejiem uz cela ar rungam kurs vines tam taisniba!!!

pirms 8 gadiem, 2011.08.28 02:08

kalkunam

Dzeruma lidodams ielidosi ari cita masina vai kada eka kas var but cela mala!
Koki virsu nevienam nelido, bet gan tadi planpratini ka tu ir bistami citu cilveku dzivibam un ne tikai cilveku!

pirms 8 gadiem, 2011.08.28 01:10

To kalkun

Brauc pratigi un skaidra tad nekur neielidosi un cilvekus nenogalinasi, ka ari koki netrauces. Es sodien braucu uz Usuru zvejot un daudz patikamak braukt uz Jaungulbeni ka ari uz Usuru kur ir allejas neka pa tukso Madonas celu. Ja zages kokus tad lai obligati stada jaunus vieta ar normalu attalumu, bet allejai jabut vieta.

pirms 8 gadiem, 2011.08.27 20:32

kalkun

Jautājums vienkāršs- cilvēku dzīvības vai vecie prauli! Jā, rūpīgi pētot, varbūt kaut kur kādu veco praulu var atstāt, ja ir 99 % drošība, ka tur mašīna nevar ielidot un ļaudis nogalināt, pret praulu atsitoties. Bet citādi- tukša muldēšana un priekšvēlēšanu zīmēšanās, it kā KOKUS AIZSTĀVOT. Bet- vai tad cilvēks nav dabas sastāvdaļa? Un kāpēc daudzu cilvēku drošība ir jāupurē dažu ambiciozu un kompleksainu jampampiņu labsajūtas un pseidoorgasmu izraisīšanas nolūkā? Pilnīgs sviests!

pirms 8 gadiem, 2011.08.27 20:19

Janka

Tiek pieminētas Stāmerienas un Druvienas alejas.Ticiet man-braucot ar autobusu pa šīm alejām sajūtas nav sevišķi patīkamas.Izmainīties ar baļķenieku ir diezgan ekstrēmi !

pirms 8 gadiem, 2011.08.27 18:23

Zile

Kam tad tos lielos celus vajag? Cilveki aizbraukusi un tiem kas palikusi pari Latvija nu lielo tranzitu uz Krieviju sagribejies?
Tadus kokus ziedot kaut kadam celam lai dazi mudaki pa dzerumam varetu atrumu parsniegt un nenosistos kokos? Normali cilveki pa tadu celu special brauks lenam un izbaudis dizkokus kurs nemaz tik biezi vairs neredz.
Mezus Latvija izzog un izgriez, zemes tapat, dazi uznemeji zelojas ka nav ko darba nemt, bet no lielakas dalas cilveku dzird ka par darbiniekeim vienkarsi nirgajas!
Nav jau brinums ka liela dala kas Latvija vel palikusi ir tadi kam tik izzaget un izcirst visu, sttrunts par dabas skaistumu un simtgadigiem ozoliem, ka tik tains cels pa ko lekt!!

pirms 8 gadiem, 2011.08.27 06:44

es par normalu celu

tak jus zalie pabraucat pato celu paris reizes diena un ta visu menesi tad paskatisimies cik atri jus mainisat savu krasu. Vajag jums tos tarpus tak audzejat majas burkas un siksparnus turat pagraba.Kurs no seit lielajiem dabasdraugiem ir gatavs maksat man servisa izdevumus kas rodas no si cela?? Vai kads ir pajautajis tiem kas dzivo celamala un vasara nevar logu vert vala no puteklu makona vai viniem vajag kokus vai normalu celu?

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 22:28

Ja kas

Foto gan izskatās skaista dižkoku aleja...

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 21:29

Ir divi varianti - jauns, noasfaltēts un moderns ceļš vai koki. Padomājiet, kurā gadsimtā mēs dzīvojam? Gribam, lai ir upuri vai nē? Padomājiet vēlreiz taču! Un vispār ko tie dabas draugi iedomājas? Viņi nenoteiks celt vai necelt. Kuram patīk braukt pa dubļainu, smilšainu ceļu??

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 20:48

sienadrudzis

Aizbraucu speciāl apskatīties-mīļie ņemu savus vārdus atpakaļ.Nu nav,nav-tā kā bija pirms 30 gadiem.Ceļš ir aizaudzis putekļains un bīstams,vietām nevar nosaukt par ceļu,bet par taciņu.Ozoli izskatās nonīkuši un nelaimīgi.Asfaltu liet kokiem pa vidu,domāju,ka nebūs jēgas-ne tur ceļš,ne kokiem labums-būs kā saka d...ā darbs un kapitāls.Ir tikai divas izejas-ziedot kokus vai pirkt zemi jaunam ceļam un veco atstāt riteņbraucējiem-lai bauda dižkoku skaistumu.

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 20:44

vilmai

tūristi jau nu baigi laimīgie pa tām bedrēm braukt vai ne? domājat ko rakstat.

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 20:32

???

bērnus vedīsim uz Balviem
dižkokus izzāģēsim
ēdīm konservantus
vēlēsi Stepanovu

pirms 8 gadiem, 2011.08.26 20:07

Vietējās ziņas