Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ziemai gatavojas ne tikai ceļu uzturētāji, bet arī autovadītāji

Tuvojoties ziemai, mainās ceļu ikdienas uzturēšanas specifika. No 1.novembra līdz 31.martam tiks īstenots ziemas dienesta darbs, pievēršot pastiprinātu uzmanību laika apstākļiem un darbu veicēju diennakts mobilitātei.

VAS "Latvijas Valsts ceļi" Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters informē, ka Gulbenes nodaļas valsts autoceļu tīklā laika posmā no šā gada 1.novembra līdz 2012.gada 31.martam plānots veikt ceļu uzturēšanas darbus par 413 700 latiem. Pagājušajā gadā plānotās izmaksas bija nedaudz lielākas. Tomēr, ņemot vērā laika apstākļus pagājušajā ziemā, tika izlietots vairāk naudas, nekā bija plānots. Ziemas sezonas pārtērējumu sekas pēc tam tiek izjustas vasarā, kad naudas ir mazāk ceļu uzturēšanas darbiem vasarā. Par šo ziemu pagaidām vēl ir pāragri spriest.  

Nosaka ceļu uzturēšanas klases

Darbi ziemas sezonā tiek veikti atbilstoši ceļu uzturēšanas klasēm. L.Aumeisters skaidro, ka A1 uzturēšanas klase ir noteikta ceļiem P27 Smiltene - Gulbene, P35 Gulbene - Balvi, P37 Pļaviņas - Madona - Gulbene. Salīdzinājumā ar iepriekšējo ziemas sezonu augstāka klase ir noteikta ceļam P37 un P38 posmam Lizums - Velēna. B uzturēšanas klase ir noteikta arī ceļa V424 Gulbene - Jaungulbene posmam Gulbene - pagrieziens uz Daukstēm. Pārējiem ceļiem vai to posmiem ir noteikta C vai D uzturēšanas klase. D uzturēšanas klase noteikta valsts vietējās nozīmes autoceļiem: Ķeņģi - Jaunpiebalga, Sinole - Tirzas stacija, Lejasciems - Māli, Auguliena - Pilskalns - Litene, dzeņi - Galgauska, Rimstavas - Ušuri, Velēna - Rīdūži, Vecaduliena - Kaipi, pievedceļam Birzes stacijai, pievedceļam Kalnienas stacijai un pievedceļam Kamaldas stacijai. Gan ceļu uzturēšanas klases, gan arī prasības autoceļu uzturēšanai nosaka Ministru kabineta noteikumi.

 

"Ar informāciju par valsts galveno un reģionālo autoceļu stāvokli ziemā varēs iepazīties arī Latvijas Valsts ceļu mājas lapā "www.lvceli.lv", bet, ja nepieciešama precīzāka informācija par situāciju uz vietējās nozīmes valsts autoceļiem, var zvanīt ziemas dienesta operatīvajam dežurantam pa tālruni 28663402," norāda L.Aumeisters.

 

Maina ziemas riepas

Lai pārvietošanās pa autoceļiem nesagādātu nepatīkamus brīžus, autoceļu uzturētāji gan aicina arī autovadītājus laikus gatavoties ziemai, kad vispirms jānomaina riepas. Apdrošināšanas sabiedrības "Balta" ekspertu pieredze liecina, ka katru gadu kritiskais negadījumu laiks ir divas nedēļas pēc pirmā sala, kad autovadītāji nav paspējuši laikus sagatavot savus auto ziemas sezonai.

 

Jāatceras, ka jaunākie grozījumi OCTA likumā, kas stāsies spēkā 26.oktobrī, paredz iespēju, ka pret autovadītāju, kurš būs izraisījis ceļu satiksmes negadījumu ar auto, kam nav noteikumiem atbilstošas riepas, varēs tikt celta regresa prasība par radīto zaudējumu segšanu.

 

Speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savas saķeres īpašības strauji sāk zaudēt, jau temperatūrai nokrītot zem plus 7 grādiem. Gumija paliek pārāk cieta, tā vairs nav elastīga, tādējādi sliktāk uzturot kontaktu ar ceļu un auto ātrāk izslīdot.

 

Aptaujājot vairākus Gulbenes autoveikalus un autoservisus, "Dzirkstele" noskaidroja, ka ir autovadītāji, kas jau laikus padomā par ziemas riepu maiņu un to dara jau šobrīd, jo apzinās, ka aukstā laikā vasaras riepa zaudē savas saķeres īpašības. Taču ir arī daudz tādu autovadītāju, kas šo darbu atliek uz pēdējo brīdi, kad uzsnieg pirmais sniegs. Ir autovadītāji, kas šosezon pērk jaunas riepas, citi izmanto iepriekšējās sezonās iegādātās. Daudzi pērk jaunas kvalitatīvas, lai arī dārgākas riepas, taču tiek pirktas arī lietotas un restaurētas riepas.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas